سایر مطالب

ایجاد عادات خوب برای سلامتی و بقا

با کمک عادات سالم مداوم می توانید طولانی و خوب زندگی کنید. فقط کافیست که آن ها را بدانید و رعایت کنید. در ادامه تعدادی از عادات ساده و مهم را بیان می کنیم که مطمئنا به دردتان خواهند خورد. neutrophils در آزمایش خون

غربالگری کنید

بر کسی پوشیده نیست که یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی، پیشگیری از بروز بیماری در وهله اول است. معاینات منظم و معاینات غربالگری برای پیشگیری از بیماری یا ابتلای زودهنگام به آن، زمانی که بیشتر قابل درمان است، حیاتی است. بیماری شب کوری

دانیل اوبراین، پزشک متخصص خدمات سلامت خانواده کلینیکا در لافایت، کلرادو، می گوید غربالگری پیشگیرانه ضروری است. دکتر اوبراین می گوید: «یکی از مهم ترین کارهایی که زنان می توانند انجام دهند این است که کلسترول و فشار خون خود را به طور منظم چک کنند. حمله قلبی هنوز قاتل شماره یک زنان است و برای جلوگیری از آن، اجتناب از سیگار کشیدن و حفظ فشار خون پایین و سطح کلسترول سالم مهم است.

علاوه بر این، دکتر O’Brien می گوید که آزمایش پاپ، ماموگرافی و کولونوسکوپی منظم مهم است. زمان و دفعات این تست های غربالگری بر اساس سن و سطح خطر متفاوت است. زنان با سابقه خانوادگی سرطان سینه یا روده بزرگ ممکن است نیاز به شروع غربالگری زودتر از زنان با خطر متوسط ​​داشته باشند.

انجمن بسازید

دکتر هانا توضیح می دهد: «طبق ذات خود ما موجوداتی اجتماعی هستیم. ما به ارتباط با مردم نیاز داریم.» در واقع، احساس اجتماع برای سلامت روحی و عاطفی ما حیاتی است. ایجاد جامعه یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای مراقبت از خود انجام دهید – کل خود. یک جامعه حس تعلق را به ما می دهد و به ما این امکان را می دهد که احساس کنیم بخشی از چیزی هستیم – نه جدا از آن.

دکتر هانا توضیح می دهد: “نیاز به ارتباط از فردی به فرد دیگر متفاوت است.” درونگراها ممکن است کمتر نیاز داشته باشند و برونگراها ممکن است بیشتر نیاز داشته باشند. با این حال، این در مورد اعداد نیست – در مورد اتصال معتبر است.

راه های بی شماری برای ایجاد جامعه وجود دارد. برخی از افراد از فعالیت های انفرادی مانند اشتراک غذا یا پیاده روی لذت می برند. دیگران ممکن است انتخاب کنند که به یک کلیسا، یک باشگاه یا یک تیم ورزشی بپیوندند. آنچه مهم است یافتن آن حس جامعه است. روش شما هر چه باشد، زمانی که شروع به استفاده از احساس قدردانی مداوم کنید، متوجه خواهید شد که واقعاً چقدر باید سپاسگزار باشید.

مغز خود را حفظ کنید

حفظ عملکرد شناختی برای بالا رفتن سن، حفظ استقلال و شاد ماندن بسیار مهم است. در گذشته، جدول کلمات متقاطع به دلیل کمک به ما در حفظ عملکرد شناختی با افزایش سن، افتخار دریافت می کردند، اما اکنون می دانیم که هیچ گلوله جادویی وجود ندارد. در واقع، کلید حفظ عملکرد شناختی ممکن است ترکیبی از چندین عادت سالم دیگر باشد: حرکت، خوردن مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 و اجتماعی ماندن.

دکتر هانا می گوید که حرکت برای خلق و خو و عملکرد شناختی مهم است. او می گوید: «وقتی بدن را فعال و تحریک می کنیم، تیزتر می مانیم. در واقع، تحقیقات نشان داده است که ورزش متوسط ​​منظم می تواند عملکرد شناختی را افزایش داده و احتمال اختلال شناختی را کاهش دهد.

اجتماعی بودن نیز مهم است. اگر می خواهید با افزایش سن سرزنده و تیزبین بمانید، در شبکه اجتماعی خود درگیر بمانید. چندین مطالعه نشان داده‌اند که فعالیت‌های اجتماعی مکرر ممکن است به پیشگیری یا به تاخیر انداختن زوال شناختی در سنین پیری کمک کند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که به نظر می‌رسد بی‌تحرکی اجتماعی منجر به اختلال شناختی می‌شود، در حالی که به نظر می‌رسد یک زندگی اجتماعی پر جنب و جوش نرخ زوال شناختی را کاهش می‌دهد. 4 این تحقیق آنچه را که به نظر می رسد بسیاری از ما به طور شهودی می دانیم تأیید می کند: ما به یکدیگر نیاز داریم. ما ذاتاً موجوداتی اجتماعی هستیم و معلوم است که این فعالیت اجتماعی بیشتر از کمک به ما در احساس ارتباط و ارتقاء – تفکر پیچیده را تحریک می کند.

خوب بخوابید

اگر فکر می کنید برای خوابیدن وقت ندارید، حقیقت این است که برای نخوابیدن وقت ندارید. خواب جزء جدایی ناپذیر سلامتی است. در طول خواب بدن استراحت می کند، بازسازی می شود و هورمون های حیاتی برای بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی تولید می کند. هر مرحله از خواب مزایای مختلفی برای سلامت فیزیولوژیکی و عاطفی ما دارد. برخی از مراحل خواب به ما کمک می کند تا احساس آرامش کنیم، در حالی که برخی دیگر به ما کمک می کنند یاد بگیریم یا خاطرات بسازیم. خواب فرصتی را برای مغز فراهم می کند تا وظایف «خانه داری» را انجام دهد، مانند سازماندهی حافظه بلندمدت، یکپارچه سازی اطلاعات جدید، و ترمیم و تجدید سلول ها و بافت ها.

یک فرد به طور متوسط ​​به شش تا هشت ساعت خواب در روز نیاز دارد، اما بیشتر ما به اندازه نیاز خود نمی خوابیم. در واقع، اکثر غربی ها به طور مزمن دچار کمبود خواب هستند و مطالعات نشان داده است که این محرومیت عواقب ناگواری برای سلامتی دارد. کم خوابی با چاقی، افزایش مصرف الکل و تنباکو، عدم تعادل هورمونی، و بروز بیشتر دیابت و فشار خون بالا مرتبط است. علاوه بر این، کم خوابی سیستم ایمنی را به خطر می اندازد و مبارزه با عفونت را دشوارتر می کند. کمبود خواب مداوم می تواند منجر به تغییرات خلقی و رفتارهای نامنظم شود.

برخی از عادات رایج سبک زندگی ممکن است بر خواب شما تأثیر بگذارد. نشان داده شده است که الکل قبل از خواب با خواب با کیفیت بالا، به ویژه در زنان تداخل دارد. 5 دستگاه های الکترونیکی نیز ممکن است خواب ارزشمند را از شما سلب کنند. برخی تحقیقات نشان می دهد که درخشش این دستگاه ها می تواند ریتم خواب بدن را مختل کند

برای سلامتی مطلوب، خواب را در اولویت قرار دهید. خود را برای موفقیت در خواب آماده کنید:

  • یک برنامه خواب ایجاد کنید و آن را دنبال کنید.
  • یک مراسم آرام بخش قبل از خواب ایجاد کنید که به شما کمک می کند آرام شوید و برای خواب آماده شوید.
  • یک محیط خواب سالم ایجاد کنید: اتاقی آرام، تاریک و خنک بدون وسایل الکترونیکی بهترین است.
  • چند ساعت قبل از خواب، از هر چیزی که ممکن است خواب را مختل کند، اجتناب کنید، از جمله الکل، کافئین، نیکوتین، ورزش، کار، وسایل الکترونیکی و وعده های غذایی بزرگ.
  • خواب اتلاف وقت نیست؛ برای سلامت عاطفی و جسمی ضروری است. با انجام کاری که به طور طبیعی انجام می شود مراقب سلامتی خود باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا