اطلاعات پزشکی

توصیه های داشتن تغذیه سالم به نقل از دکتر جفری لندزمن

گیاهان بیشتری بخورید

دکتر جفری لندزمن که دارای گواهینامه سه گانه در پزشکی خانواده، طب سبک زندگی و طب سالمندی است، می گوید: «رژیم غذایی سالم و کامل می تواند باعث سلامتی شما شود و ریسک ابتلا به فشار خون، بیماری قلبی، دیابت و سرطان را کاهش دهد و به تناسب اندام شما کمک کند. همچنین به سیستم ایمنی بدن شما را ارتقا می دهد و آن را بهبود می بخشد. رعایت این رژیم در سنین پایین کمک می کند تا شما از ابتلا به بسیاری از بیماریهای پیشگیری کنید و اگر در بزرگسالی آن را انتخاب کنید در درمان بیماریهای دیابت و فشار خون به شما کمک می کند.

او می‌گوید برنامه‌ریزی از قبل کلیدی است.

او می افزاید: «گذراندن مدتی در تعطیلات آخر هفته برای خرید مواد مناسب و انجام برخی از تهیه غذای ساده، خوردن سالم در طول هفته را بسیار آسان تر می کند». من همه بیمارانم را تشویق می کنم که درصد بیشتری از یک رژیم غذایی کامل و گیاهی را مصرف کنند. سعی کنید تغییرات تدریجی ایجاد کنید، که فواید زیادی برای سلامتی خواهد داشت.

جاسپال سینگ، M.D.، معاون و دانشیار گروه پزشکی توانبخشی در پزشکی ویل کورنل در شهر نیویورک، توصیه های مشابهی را به اشتراک می گذارد. دکتر سینگ می گوید: «یک وعده غذایی کاملاً گیاهی در هفته را در نظر بگیرید. چند بار در هفته آب را جایگزین آبمیوه یا نوشابه کنید. مطمئن شوید که با خودتان چک کنید و موفقیت خود را دنبال کنید. و داشتن روزهای تقلب مشکلی ندارد.”

روی سیستم ایمنی خود تمرکز کنید

در سال 2022، سیستم ایمنی خود را در بهترین حالت نگه دارید. توبی آمیدور، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب آشپزی می گوید: اگر سیستم ایمنی شما سالم باشد، مبارزه با باکتری ها، ویروس ها یا هر چیز دیگری که شما را بیمار می کند، آسان تر است. “یک بیماری همه گیر جهانی دیدگاه ما و سلامتی خود و خانواده هایمان را متزلزل کرده است و به راحتی می توان احساس کرد که شانس ها علیه ما انباشته شده است. قوی و انعطاف پذیر نگه داشتن سیستم ایمنی خانواده شما اولین دفاع شما برای محافظت از سلامت آنها است.

او می‌افزاید: «اکنون مهم‌تر از هر مرحله دیگری در زندگی ما این است که مطمئن شویم سیستم ایمنی‌مان در اوج کارایی کار می‌کند.» «اگرچه این پیچیده به نظر می رسد، اما همه چیز از آنچه می خورید شروع می شود. یک رژیم غذایی سالم سیستم ایمنی بدن شما را در حالت بهینه نگه می دارد. اگر رژیم غذایی پایین‌تری دارید، بهبود آنچه می‌خورید نیز می‌تواند به بهبود ایمنی شما کمک کند. متأسفانه، در مواقع استرس زیاد، به راحتی می‌توان فراموش کرد که از خوب غذا خوردن چقدر سود می‌بریم.»

روش هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

1- میوه و سیزیجات بیشتری مصرف کنید که دارای ویتامین B6 ،C ،E هستند.

2- آب زیادی بنوشید.

3- ورزش کنید.

4- غذاهای فراوری شده مصرف نکنید.

5- خواب کافی داشته باشید.

6- استرس را از خود دور کنید.

7- مکمل های تغذیه ای مصرف کنید.

رژیم غذایی مدیترانه ای را امتحان کنید

فیلیپ استیگ، دکتر فیلیپ استیگ می‌گوید: «رژیم‌های غذایی که سطح قند خون را افزایش می‌دهند منجر به افزایش التهاب می‌شود که با «مه مغزی» مداوم همراه است، و مغزی که در حالت دائمی هیپرگلیسمی (قند خون بالا) است، به سادگی نمی‌تواند به خوبی کار کند. ، یک جراح مغز و اعصاب دارای مجوز هیئت مدیره. همچنین ارتباطی بین افزایش سطح التهاب و اختلالات خلقی و بیماری های عصبی طولانی مدت مانند بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون وجود دارد. به همین دلیل است که برخی از محققان اکنون بیماری آلزایمر را “دیابت نوع 3” می نامند – این خطر برای کسانی است که بد غذا می خورند.

او توصیه می کند: «رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کنید که به خوبی برای سلامت قلب و دور کمر شما شناخته شده است و همچنین بهترین راه برای تغذیه مغز شما است. نکات کامل تناسب اندام اینجا توضیح داده شده است.

تاثیر غذا را درک کنید

باید توجه داشته باشید آنچه که می خورید می تواند باعث تغییر بیوم شما شود. برای مثال غذایی که می خورید یا آنتی بیویتک هایی که سرخود وبی رویه مصرف می کنید باعث می شود سیستم ایمنی شما را تغییر دهد و این موجب می شود که بدنتان به این آنتی بیوتیک ها پاسخ ندهد و به آنتی بیوتیک های قوی تر نیاز پیدا کنید. همچنین واکسن ها برای شما مؤثر نخواهند بود.

«شما همان چیزی هستید که می خورید» عبارتی است که معمولاً به عنوان یک توهین به کار می رود – شوخی که به ضرر دیگران در مورد رژیم غذایی آنها توسط کسانی که رژیم غذایی سالم و تناسب اندام خود را تأیید می کنند ساخته می شود. اما این شوخی نیست،» او اضافه می کند. «آنچه می‌خورید تأثیرات عمده‌ای روی شما دارد، چیزی که مبتکر این عبارت – ژان آنتلم بریلات-ساوارن، معتاد مشهور فرانسوی قرن نوزدهم در فیزیولوژی مزه – وقتی نوشت: «به من بگو چه می‌خوری، می‌کنم. به تو بگو که چه هستی.»

از روده خود محافظت کنید

Lenore Cangeloso، متخصص طب سوزنی و متخصص طب گیاهی می‌گوید: «من احساس می‌کنم که هضم سالم پایه سلامتی خوب است. با ورود به فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، خوردن غذاهای گرم‌کننده، نوشیدن آب استخوان، پوشیدن روسری و طب سوزنی بسیار مهم است! محدود کردن غذاهای خام، قندهای فرآوری شده و مصرف بیش از حد لبنیات، شما را در این زمستان در بهترین حالت خود نگه می دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا