جراحی زیبایی

جراحی زیبایی: آنچه از قبل باید بدانید

جراحی زیبایی می تواند به بهبود ظاهر شما کمک کند، اما برای همه مناسب نیست. بدانید قبل از جراحی چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید، چگونه جراح پیدا کنید و چه سوالاتی را بپرسید. جراحی زیبایی، شاخه‌ای از جراحی پلاستیک که شامل روش‌های جراحی و غیرجراحی می‌شود، ممکن است راهی آسان برای از بین بردن ظاهر یا بهبود اندام شما باشد.

جراحی زیبایی نیز خطرات و محدودیت های خاص خود را دارد. اگر شما قصد انجام چنین جراحی هایی را دارید باید به نکات و موارد زیر توجه داشته باشید. مهم ترین نکته این است که به سراغ بهترین پزشک بروید. اگر قصد لیفت صورت دارید بهترین جراح لیفت صورت را پیدا کنید. اگر قصد پیکر تراشی دارید بهترین را پیدا کنید.

عواملی که باید در نظر گرفته شوند

جراحی زیبایی ظاهر شما بسته به نوع انتخاب شما تغییر می دهد، ممکن است بعد از انجام آنطور که انتظار داشتید به نظر نرسد، پس قبل از اقدام به جراحی زیبایی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

انتظارات شما پیشرفت را پیش بینی کنید نه کمال. اگر انتظار دارید که جراحی زیبایی شما را به یک ستاره سینما تبدیل کند، مطمئناً ناامید خواهید شد. برای نجات یک رابطه دشوار، ارتقاء یا بهبود زندگی اجتماعی خود روی جراحی حساب نکنید.

هزینه. جراحی زیبایی تحت پوشش اکثر طرح های بیمه سلامت قرار نمی گیرد. هزینه بسته به روش متفاوت است و از صدها تا هزاران دلار متغیر است. همچنین، هزینه مراقبت های بعدی یا روش های اصلاحی اضافی را در نظر بگیرید.

خطرات نارضایتی پس از هر نوع جراحی زیبایی امکان پذیر است. عوارض جراحی نیز ممکن است – از جمله خونریزی بیش از حد یا عفونت در محل جراحی.

بهبود. پس از جراحی زیبایی، ممکن است روزها، هفته ها یا حتی ماه ها برای بهبودی نیاز داشته باشید. اثرات فیزیکی که ممکن است بخشی از بهبودی شما باشد و همچنین اینکه چگونه جراحی ممکن است بر جنبه های زندگی شخصی و حرفه ای شما تاثیر بگذارد را درک کنید.

همچنین، اگر سیگار می کشید، پزشک احتمالاً توصیه می کند که سیگار کشیدن را حدود یک ماه قبل از جراحی و در دوران نقاهت ترک کنید تا خطر عوارض را به حداقل برسانید. اگر جراحی زیبایی را روی پوست صورت و دور چشم انجام داده اید پزشک توصیه می کند که عینک دودی استفاده کنید. پس به بهترین سایت خرید عینک آفتابی مراجعه کنید. در بهترین سایت خرید عینک آفتابی می توانید عینک های خوب و با قیمت مناسب پیدا کنید.

پیدا کردن یک جراح زیبایی واجد شرایط

اگر تصمیم به انجام جراحی زیبایی دارید، احتمالاً جراحان خود را انتخاب خواهید کرد. فردی را انتخاب کنید که در روشی که می خواهید انجام دهید متخصص باشد و در این تخصص توسط هیئتی که توسط هیئت تخصصی پزشکی آمریکا به رسمیت شناخته شده است، گواهینامه دریافت کند. مراقب گواهینامه های گمراه کننده از هیئت های ناشناخته یا خود تعیین شده باشید.

اگر روشی را انجام می دهید که نیاز به بیهوشی عمومی دارد، مطمئن شوید که مرکز عمل توسط یک آژانس اعتباربخشی، مانند کمیسیون مشترک، یا دارای مجوز از ایالتی است که مرکز در آن واقع شده است.

ملاقات با جراح خود

هنگامی که انتخاب جراحان خود را محدود کردید، یک جلسه مشاوره را برنامه ریزی کنید – یا چندین مشاوره با جراحان مختلف. جراح بخشی از بدن شما را که می‌خواهید درمان کنید، ارزیابی می‌کند، و شما سابقه پزشکی خود را به اشتراک می‌گذارد، داروهایی را که مصرف می‌کنید فهرست می‌کند، و خواسته‌ها و انتظارات خود را مورد بحث قرار می‌دهد. در طول مشاوره اولیه، از جراح بپرسید:

  • آیا من کاندیدای خوبی برای این روش هستم؟ چرا و چرا نه؟
  • آیا درمان های دیگری به جز جراحی وجود دارد که ممکن است برای من به همان اندازه خوب یا بهتر عمل کند؟
  • چند بار این روش را انجام داده اید؟ نتایج چه بود؟
  • آیا می توانید عکس ها یا نمودارهای قبل و بعد را به اشتراک بگذارید تا به من در درک روش و نتایج مورد انتظار کمک کند؟
  • آیا می توان اثر مورد نظر را در یک روش به دست آورد یا چندین روش را پیش بینی می کنید؟
  • گزینه های جراحی چیست؟ مزایا و معایب هر کدام چیست؟
  • آیا نتایج دائمی خواهد بود؟
  • چه نوع بیهوشی استفاده خواهد شد؟ چه تاثیری روی من خواهد گذاشت؟
  • آیا در بیمارستان بستری خواهم شد؟ اگر چنین است، برای چه مدت؟
  • عوارض احتمالی چیست؟
  • چگونه پیشرفت من پس از جراحی کنترل خواهد شد؟ به چه مراقبت های بعدی نیاز خواهم داشت؟ چه مدت می توانم انتظار دوره نقاهت را داشته باشم؟
  • هزینه عمل چقدر خواهد بود؟

اگر شما قبل از انجام جراحی به پزشک جراح خود برای مشورت های لازم و تعیین اهداف مخشص نزیک تر باشید رضایت شما از نتیجه و بعد از جراحی بیشتر خواهد بود.

با این حال، این نکته را به یاد داشته باشید که حتی اگر تحقیقات لازم را انجام داده باشید و بر اساس قیمت و شرایط خود جراح مورد نظرتان را پیدا کردید باز هم تصمیم نهایی فقط با خود شماست.و مطمئن شوید که به انتخاب های درمانی خود متعهد هستید و بهترین ها را انتخاب می کنید مثلا بهترین جراح لیفت صورت.

موارد قابل اهمیت قبل از انجام جراحی:

  1. جراح مورد نظر دارای بورد تخصصی جراحی باشد
  2. تجربه و سابقه کار جراح را قبل از جراحی مورد بررسی و مطالعه قرار دهید
  3. مراقبت های بعد از جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردارند
  4. توصیه های دارویی را جدی بگیرید
  5. قبل از انجام جراحی آزمایشات مربوطه را به طور کامل و دقیق انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا