سایر مطالب

7 نکته فرانسوی برای داشتن زندگی شادتر و سالم تر

در اینجا هفده نکته در سبک زندگی فرانسوی وجود دارد که می‌توانید همین حالا برای سالم‌تر و شادتر بودن در سال جاری (که ربطی به شروع رژیم غذایی یا سوزاندن کالری ندارد) اتخاذ کنید. هر سال، ژانویه خوش‌بینی تازه‌ای برای تغییر، برای زندگی بهتر، برای شما بهتر به ارمغان می‌آورد. قطعاً چیزی در مورد شروع تازه سال جدید وجود دارد که انگیزه ای برای اختراع مجدد زندگی و خودمان به ارمغان می آورد.

و به جای اینکه با اهداف بلند، دور یا دست نیافتنی وارد سال جدید شوم، امروز با چیزی کمی متفاوت به سراغ شما می آیم. در واقع، سال گذشته متوجه شدم که اضافه کردن تغییرات کوچک به روال خود به من کمک کرد تا شیوه زندگی خود را دوباره ابداع کنم و سلامتی خود را بهبود بخشم. در اینجا، من در مورد تغییر کامل زندگی شما یا ایجاد تغییرات شدید در روال خود صحبت نمی کنم. در عوض، من چند نکته در سبک زندگی فرانسوی و گام‌های کوچکی را که می‌توانید بردارید (که در واقع می‌توانید نگه دارید) با شما در میان می‌گذارم تا سالم‌ترین و شادترین خود امسال باشید. و می دانید، تغییرات کوچک می تواند تأثیر بزرگی داشته باشد! بنابراین به خواندن زیر ادامه دهید تا با 17 نکته بهترین سبک زندگی فرانسوی آشنا شوید تا این سال جدید را متعادل تر و شادتر کنید.

کاری که می توانید همین الان انجام دهید تا سالم ترین و شادترین خود باشید

1. چک کردن با خودتان به طور منظم

بسته به نوع استرسی که با آن مواجه هستید و احساساتی که تجربه می کنید، مهم است که هر روز با خودتان چک کنید. به همین ترتیب، شما ممکن است برای مراقبت از بدن خود ورزش کنید، باید ذهن خود را نیز “تمرین کنید”. و بررسی احساس بدنتان، میزان استرس یا اضطراب، خلق و خویتان، میزان خوابتان، راهی عالی برای مهربانی با خودتان و حفظ ارتباط با خودتان و دیگران است. هر چه بیشتر با احساسات و افکار خود هماهنگ باشید، زندگی شادتر و سالم تری آسان تر خواهد بود.

و من فکر می کنم، این به ویژه در زمان های بسیار پر استرس مفید است، زیرا گامی به سوی ملایمت با خود و تمرین مراقبت از خود است. در چند ماه گذشته، زمان زیادی با خودم داشتم و از خودم سؤالاتی می‌پرسیدم: «آماده‌ای چه چیزی را رها کنی؟ برای گفتن بله یا نه؟ بیشتر از این چی می خواهی؟ و چه چیزی به شما احساس کامل بودن می دهد؟»

2. روابطی را که احساس خوبی در شما ایجاد نمی کنند را رها کنید

3. احساس کامل در جایی که در حال حاضر هستید

بیایید صادق باشیم، ما هرگز از آنچه که داریم، که هستیم و در حال حاضر کجا هستیم، خیلی راضی نیستیم. این هرگز کافی نیست و ما تمایل داریم همیشه روی آینده تمرکز کنیم. زمانی که برای شاد بودن نیاز به اطمینان از شرایطی در آینده دارید، به آن «شادی مشروط» (یا «سندرم وقتی خوشحال خواهم شد») می گویند. و این احتمالاً یکی از بزرگترین دلایلی است که مردم این روزها بسیار افسرده هستند. ما همیشه دنبال چیزی هستیم: یک رابطه، یک ترفیع، یک عدد در مقیاس، که ما را از احساس رضایت و زندگی کامل باز می دارد. در عوض، رویاها و اهدافی برای آینده داشته باشید، اما خوشبختی شما نباید به این بستگی داشته باشد که آیا به آنها خواهید رسید یا خیر.

4. زمان بیشتری را برای خود اختصاص دهید

از آنجایی که ما بیشتر اوقات در خانه خود هستیم (به دلیل همه‌گیری)، محدودیت‌های فیزیکی کار برای بسیاری از ما از بین رفته است. به شخصه، از آنجایی که از خانه کار می کنم، بستن لپ تاپ در پایان روز برایم بسیار دشوار است. و “خاموش” بودن اکنون برای من دشوارتر است.

به همین دلیل است که وقت گذاشتن برای خودتان (حتی اگر فقط 30 دقیقه در روز باشد)، هرگز مهمتر از امروز نبوده است. سعی کنید با اضافه کردن یک اقدام آگاهانه از خودمراقبتی به برنامه روزانه خود، خود را در اولویت قرار دهید که به شما در رفع اضطراب کمک می کند. و می تواند چیزی به سادگی تهیه یک فنجان قهوه، کشیدن حمام، یا پختن یک ناهار فانتزی باشد. در واقع، با صرف زمان برای انجام این کار، می گویید سزاوار لحظه ای هستید که برای خود در نظر گرفته شده است. بنابراین، خواه مدیتیشن، چای، حمام، پیاده روی، خواندن کتاب، نواختن موسیقی، یا هر چیز دیگری که رویای خود را در سر می پرورانید، یافتن کاری کوچک برای انجام دادن لحظه ای آرامش به شما می دهد.

5. یک فعالیت ورزشی که دوست دارید پیدا کنید

ورزش سلامت کلی و احساس خوشبختی شما را افزایش می دهد، که هر روز گام های شما را افزایش می دهد. ورزش همچنین فواید مستقیمی برای کاهش استرس دارد. با این حال، برای سالم ماندن نیازی به انجام هر نوع برنامه ورزشی با شدت و فرکانس بالا (که اغلب در درازمدت ناپایدار هستند و منجر به شکست می شوند) را ندارید. در عوض، باید سعی کنید بفهمید که واقعاً از چه فعالیت‌هایی لذت می‌برید و می‌خواهید به آن‌ها ادامه دهید.

در حالی که در چند سال اخیر سالن‌های ورزشی و استودیوهای یوگا و اسپین در اطراف پاریس افتتاح شده‌اند، فرهنگ تمرین در فرانسه با ایالات متحده کاملاً متفاوت است. فرانسوی ها معتاد به ورزش نیستند و معمولا ترجیح می دهند به روش هایی که برای آنها هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد (تنیس، دوچرخه، دویدن، شنا، رقص و غیره) ورزش کنند. ورزش فرانسوی به این دلیل است که آنها از آن لذت می برند، نه به این دلیل که این کاری است که آنها باید انجام دهند تا تناسب اندام خود را حفظ کنند.

6. برای خود گل بخرید

گل رز، زنبق، ارکیده یا گل صد تومانی، هر نوع گلی که به شما احساس خوبی می دهد! https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%85%db%8c/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c.html

7. از غذای عالی لذت ببرید

یکی از نکات مورد علاقه من در سبک زندگی فرانسوی این است که همیشه لذت را به عنوان کلید زندگی سالم در اولویت قرار دهید. و من که فرانسوی هستم، واقعاً فکر می کنم که یکی از بزرگترین لذت های زندگی غذا است! اگر واقعا از چیزی که می خورید لذت ببرید، شما را راضی و راضی می کند. شمردن مداوم کالری، محتوای چربی و کربوهیدرات را فراموش کنید، فقط غذای مغذی کامل را به طور مستقیم و با عشق به خود بخورید. با حفظ یک رژیم غذایی که در آن غذاهای مغذی می خورید که از آنها لذت می برید و احساس خوبی در شما ایجاد می کند و در عین حال به خود اجازه می دهید گاه به گاه زیاده روی کنید، از حالت محرومیت جلوگیری می کنید.

خرید غذاهای گران قیمت، ارگانیک و خوش طعم تر، مانند مراقبت از خودم است. و هر بار که بودجه ام اجازه می دهد، حاضرم برای کیفیت هزینه بیشتری بپردازم. برای من، این راهی برای پیشگیری از بیماری و سالم ماندن است، زیرا غذای باکیفیت به معنای لذت در کوتاه مدت و سلامتی در طولانی مدت است.

در کنار موارد بالا سعی کنید دکوراسیون منزل خود را شادتر و سر زنده تر کنید. از گل و گیاه استفاده کنید. حتما از فرش استفاده کنید (رفرنس) چون فضای خانه را گرم تر و صمیمی تر می کند. از وسایل با رنگ های مختلف و زیبا استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا