اطلاعات پزشکی

بهترین راه برای پوشاندن و پنهان کردن چین و چروک های عمیق

با بالا رفتن سن، پوست ما حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد که منجر به چین و چروک های بیشتری می شود. در حالی که چین و چروک قطعا چیز بدی نیست، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که بخواهید آنها را بپوشانید یا ظاهر آنها را کاهش دهید. چند محصول و ترفند وجود دارد که می توانید از آنها برای پوشاندن چین و چروک های عمیق استفاده کنید تا هر روز بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید.

۱. کرم ضد پیری را امتحان کنید  :

به دنبال کرم هایی با رتینوئید یا ویتامین A باشید. این محصولات ضد پیری به کاهش ظاهر چین و چروک ها کمک می کند و به پوست شما خاصیت ارتجاعی بیشتری می بخشد.

در مورد کرم های ضد پیری احتیاط کنید – اگر محصول بسوزد یا نیش بزند، ممکن است واکنش بدی داشته باشید. آن را پاک کنید و چیز دیگری را امتحان کنید.

هر بار فقط از 1 محصول ضد پیری استفاده کنید. اگر از چندین مورد استفاده کنید، ممکن است پوست خود را تحریک کنید.

۲. هر روز صورت خود را مرطوب کنید  :

به پوست خود کمی آبرسانی کنید تا ظاهر چین و چروک را کاهش دهید. هر روز صبح و عصر از بهترین کرم مرطوب کننده پوست صورت برای پوست خود استفاده کنید تا به مرور زمان چین و چروک های خود را نرم کنید.

با نوشیدن آب فراوان در طول روز، بدن خود را از درون به بیرون هیدراته نگه دارید.

اگر روی بدن خود چین و چروک دارید، می توانید هر روز از لوسیون بدن برای آبرسانی استفاده کنید.

۳. از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید   :

وقتی بیرون می روید، از بهترین کرم ضدآفتاب باspf 30  یا بالاتر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از عینک آفتابی و کلاه بزرگ برای محافظت از پوست خود در زمانی که نور خورشید بیشترین میزان را دارد استفاده کنید.

آسیب های ناشی از نور خورشید می تواند ظاهر چین و چروک را افزایش دهد و پوست شما را پیرتر نشان دهد.

حتی اگر در حال حاضر چین و چروک دارید، محافظت از پوست بسیار مهم است. اشعه ماوراء بنفش شدید می تواند چین و چروک های شما را در طول زمان عمیق تر و برجسته تر کند.

۴. فواید ماسک صورت برای چروک صورت  :

رسیدگی به پوست باعث می‌شود که میزان چین و چروک صورت کاهش یابد. همینطور از بروز چروک صورت در سنین جوانی جلوگیری گردد. ماسک ضد چروک صورت تاثیر بسزایی در شفاف و صاف شدن پوست دارد. همینطور این ماسک باعث تغذیه و جوان سازی پوست می‌شود. اما باید به یاد داشته باشید که مصرف ماسک ضد چروک پوست صورت باید به صورت مداوم باشد تا به نتیجه دلخواه برسید.

پیش از تهیه هر نوع ماسک ضد چروک صورت، توصیه می‌کنیم ابتدا نوع پوست خود را تعیین کنید. در صورتی که پوست چربی دارید، بهتر است از ماسک ضد چروک با ترکیبات روغنی استفاده نکنید و در صورتی که پوست حساس دارید، توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هر گونه ماسکی، ابتدا آن را گوشه‌ای از پوستتان تست کنید.

در واقع پس از یک بار استفاده از ماسک ضد چروک صورت نباید انتظار معجزه داشته باشید. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل یک تا دو بار در هفته از این بهترین ماسک صورت  برای رفع چروک پوست استفاده کنید.

۵. پوست خود را با پرایمر آبرسان آماده کنید  :

مقداری از پرایمر را به اندازه یک نخود به پوست خود بمالید تا مرطوب کننده بیشتر شود. پرایمر به بسته شدن منافذ پوست و صاف شدن پوست کمک می کند که باعث ماندگاری بیشتر آرایش می شود. قبل از اینکه بقیه آرایش خود را انجام دهید، اجازه دهید این محصول فقط چند دقیقه در پوست شما بماند.

پرایمر را روی نواحی از پوست خود متمرکز کنید که بیشتر چین خورده می شوند، مانند زیر چشم و اطراف دهان.

۶. از فونداسیون سبک استفاده کنید  :

به دنبال یک زیرسازی با پوشش سبک باشید که چین و چروک ها را افزایش ندهد. برای بهترین نتیجه، محصولاتی را پیدا کنید که عبارتند از «ضد پیری»، «پوشش چروک» یا «پوشش سبک».

وقتی فونداسیون خود را روی آن قرار می دهید، سعی کنید از یک لمس سبک استفاده کنید و آن را با یک اسفنج زیبایی ترکیب کنید. به این ترتیب، پوست شما به جای کیک، صاف و صاف به نظر می رسد.

اگر فونداسیون کلاسیک خیلی سنگین است، به جای آن از کرم BB یا یک مرطوب کننده رنگی استفاده کنید.

۷. یک کانسیلر با پوشش متوسط را امتحان کنید  :

از کانسیلری استفاده کنید که به شدت روی پوست شما ننشیند. به دنبال محصولاتی باشید که عبارتند از “پوشش سبک” و “کاهش چین و چروک” تا پوست شما صاف و نرم به نظر برسد.

با کانسیلر، کمتر، بیشتر است. سعی کنید بر روی مناطقی تمرکز کنید که واقعاً به آن نیاز دارند، مانند زیر چشم، و آن را از بقیه پوست خود دور نگه دارید.

کانسیلر خود را با یک اسفنج زیبایی ترکیب کنید تا سبک و طبیعی به نظر برسد.

۸. محصولات خود را با خطوط ظریف ترکیب کنید  :

از یک برس کرکی استفاده کنید تا آرایش خود را وارد خطوط روی پوست خود کنید. وقتی فونداسیون و کانسیلر روی چین و چروک‌های شما قرار می‌گیرد، آن‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد. قبل از اینکه روتین خود را به پایان برسانید، مطمئن شوید که آرایش خود را با حرکات کوچک و دایره ای ترکیب می کنید.

این امر به ویژه برای چین و چروک‌های کوچک‌تر و نازک‌تر، مانند دور چشم یا لب‌ها، مهم است.

۹. لب های خود را با کانسیلر آماده کنید  :

قبل از استفاده از رنگ لب، یک لایه نازک کانسیلر به ناحیه لب های خود اضافه کنید. این به شما یک پایه خوب و صاف می دهد و به پر کردن هر گونه چین و چروک عمیق قبل از استفاده از بقیه آرایش کمک می کند.

رنگ های لب برهنه تمایل دارند به خوبی با هم ترکیب شوند و به صاف شدن ظاهر چین و چروک های اطراف دهان کمک کنند.

۱۰. آرایش خود را با یک پودر شفاف تنظیم کنید

از یک برس کرکی یا همزن زیبایی برای گردگیری روی یک لایه پودری سبک استفاده کنید. پودر شفاف شفاف است، بنابراین مانند یک پودر رنگی در چین و چروک های شما رسوب نمی کند.

روی اضافه کردن پودر به ناحیه زیر چشم و ناحیه T خود (پیشانی، چانه و بینی) تمرکز کنید. هر چه محصول کمتری بتوانید استفاده کنید، بهتر است!

اگر با فلاش عکاسی به جایی می‌روید، به راحتی از پودر شفاف استفاده کنید. عکس‌های فلش می‌توانند پودر روی صورت شما را برجسته کنند و آن را روشن‌تر و سفیدتر از آنچه هست نشان دهند.

۱۱. یک اسپری تنظیم کننده در بالا اضافه کنید :

اسپری تنظیم کننده نه تنها آرایش شما را در جای خود نگه می دارد، بلکه می تواند به پوست شما ظاهری درخشان تر و زیبا تر بدهد.

اسپری فیکس کننده همچنین به حفظ انواع لوازم آرایشی همچون کرم پودر و کانسیلر شما کمک می کند تا در طول روز چروک های شما را از بین نبرند.

اسپری فیکس کننده آرایش به شدت ضروری نیست، به خصوص برای ظاهر روزمره. آن را برای زمانی که می خواهید برای مدت طولانی آرایش کنید ذخیره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا