سایر مطالب

سفر با کشتی در هلند و نکاتی برای معلولین جهت جابجایی در کشور هلند

وقتی به حمل‌ونقل عمومی فکر می‌کنید، کشتی ممکن است اولین بندر مورد نظر شما نباشد، اما در هلند، نزدیک‌ترین بندر ممکن است بهترین گزینه شما باشد. در آمستردام، کشتی‌های رایگان دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را در سراسر IJ حمل می‌کنند. خدمات تمام شب اجرا می شود و اگر به دنبال آن هستید، یک تجربه بی نظیر از آمستردام را ارائه می دهد.

با این حال، این تنها کشتی ها در هلند نیستند. در امتداد برخی رودخانه‌ها، قایق‌های عابر پیاده و دوچرخه‌سواری را خواهید دید که در حال عبور هستند. برخی از آنها سرنشین دار هستند، در حالی که برخی دیگر را باید خودتان اداره کنید. همچنین کشتی هایی وجود دارند که سرزمین اصلی را به جزایر شمالی متصل می کنند، مانند Texel. برای جلوگیری از ناامیدی، از قبل بررسی کنید، به خصوص اگر قصد دارید یک سفر دوچرخه سواری داشته باشید، زیرا ممکن است لازم باشد اگر کشتی در حال حرکت نیست، از نزدیکترین پل منحرف شوید.

نکات مهم برای سفر با کشتی در هلند

قبل از ترک زمین خشک، این نکات مهم را برای سفر با کشتی بخوانید:

هنگام سوار شدن به کشتی IJ در آمستردام، همیشه به سمت جلوی قایق حرکت کنید تا به دیگران اجازه دهید پشت سر شما سوار شوند. وقتی رسیدید، فوراً دور شوید تا به دیگران اجازه دهید با خیال راحت از کشتی پیاده شوند.

برخی از کشتی های رودخانه ای فقط به صورت فصلی یا در روزهای خاصی کار می کنند. تحقیقات خود را زودتر از موعد انجام دهید تا سرگردان نمانید.

تخفیف حمل و نقل عمومی در هلند

انواع مختلفی از تخفیف حمل و نقل عمومی در هلند وجود دارد. این موارد معمولاً برای افراد بازنشسته، کودکان، جوانان و افراد دارای معلولیت اعمال می شود. می توانید در فروشگاه اینترنتی شرکت حمل و نقل عمومی محلی خود (برای اتوبوس ها و ترامواهای محلی) یا از طریق NS (قطار) دریابید که از کدام تخفیف برخوردار هستید. اگرچه دانشجویان هلندی می توانند به صورت رایگان سفر کنند، متأسفانه هیچ تخفیفی برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. گفته می شود، اگر اغلب از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، معمولاً می توانید بلیط فصل یا اشتراک بخرید تا سفر خود را ارزان تر کنید.

به عنوان مثال، برخی از تخفیف های قطار موجود است:

  • Dal Voordeel – 2.50 یورو در ماه، 40 درصد صرفه جویی در بلیط های خارج از پیک برای شما و حداکثر سه مسافر
  • Dal Vrij – 107.90 یورو در ماه، سفر نامحدود رایگان در خارج از پیک
  • Altijd Vrij – 362.49 یورو در ماه، سفر نامحدود رایگان

حمل و نقل عمومی در هلند چقدر برای افراد معلول قابل دسترسی است؟

برخی از جنبه های حمل و نقل عمومی در هلند بسیار در دسترس هستند. به عنوان مثال، می توانید هنگام سفر با قطار، NS Travel Assistance را رزرو کنید و یک دستیار آموزش دیده در سفر به شما کمک می کند. شما باید این را حداقل یک ساعت قبل از حرکت رزرو کنید. همچنین می توانید ویلچر، اسکوتر حرکتی، دوچرخه تخصصی یا سگ راهنما را به صورت رایگان با خود بیاورید، اما وسایل کمک حرکتی باید شرایط خاصی را داشته باشند. رمپ ها در ایستگاه ها در دسترس هستند و قطارها فضایی برای استفاده کنندگان از ویلچر دارند. کارت OV-chip Plus به افراد دارای اختلال بینایی این امکان را می دهد که بلیط های خود را به صورت تلفنی یا آنلاین رزرو کنند یا از بلیط فصلی استفاده کنند، بدون نیاز به ورود و خروج.

از سوی دیگر، یافتن اتوبوس‌ها و ترامواهای قابل دسترس می‌تواند پیچیده‌تر باشد. در حالی که بسیاری از اتوبوس‌ها دارای یک سکوی کشویی برای دسترسی ویلچر هستند و بسیاری از ترامواها دارای ورودی‌های مناسب برای ویلچر هستند، برخی از آنها چیزهای زیادی را به جا می‌گذارند. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که برخی از ترامواها دارای پله‌های کوچکی برای ورود هستند و برخی از ایستگاه‌ها برای کسانی که از وسایل کمک حرکتی استفاده می‌کنند قابل دسترسی نیستند. با اداره حمل و نقل محلی خود تماس بگیرید تا در مورد گزینه های خود بیشتر بدانید.

حمل و نقل عمومی در هلند چقدر سازگار با محیط زیست است؟

سفر با وسایل نقلیه عمومی راهی عالی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و زندگی پایدار است. خوشبختانه، به نظر می رسد که پایداری در دستور کار حمل و نقل هلند قرار دارد. قطارها بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر متکی هستند و هدف NS حذف استفاده از سوخت های فسیلی تا سال 2040 است. وقتی صحبت از حمل و نقل محلی به میان می آید، بسیاری از شهرداری ها اتوبوس های برقی را راه اندازی می کنند و به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آنها به صفر در دهه آینده هستند. به گفته اداره مصرف کنندگان و بازار هلند، لاهه پایدارترین شبکه ترانزیت را در این کشور دارد.

نکات ایمنی حمل و نقل عمومی در هلند

بر اساس یک نظرسنجی در سال 2019، اکثر مردم در حمل و نقل عمومی هلند احساس “امن” یا “بسیار امن” می کنند. با این حال، موقعیت‌های ناراحت کننده ممکن است ایجاد شود، بنابراین این نکات مفید را در ذهن داشته باشید:

اگر به مکان جدیدی می‌روید، مسیر خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و یا از کسی بخواهید که شما را ملاقات کند، یا با کسی تماس بگیرید تا بداند سالم به آنجا رسیده‌اید.

وقتی سوت روی سکو می‌رود و درهای قطار شروع به بسته شدن می‌کنند، سعی نکنید به روی آن بپرید، زیرا ممکن است به خودتان آسیب بزنید. قطارها به طور منظم در هلند حرکت می کنند، بنابراین می توانید منتظر قطار بعدی باشید.

اگر در قطار هستید و شاهد رفتار پرخاشگرانه یا وضعیت ناامن هستید، می‌توانید از طریق واتس‌اپ یا پیامک به شماره 06 13 18 13 18 با NS تماس بگیرید. کارکنان قطار معمولاً حضور دارند و به راحتی قابل تشخیص هستند، بنابراین می‌توانید از آنها کمک بخواهید.

در مواقع اضطراری برای خدمات اضطراری با 112 تماس بگیرید.

می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ایمنی قطار در وب سایت NS بخوانید.

شکایت از حمل و نقل عمومی در هلند

اگر چیزی مطابق با برنامه سفر شما نبوده است، اولین قدم شما باید تماس با شرکت حمل و نقل، مانند NS باشد. شرکت‌های قطار معمولاً برای سفرهایی که بیش از 30 دقیقه تأخیر دارند، بازپرداخت وجه ارائه می‌دهند، اگرچه این بر اساس چندین شرط است. اگر از خدماتی که دریافت کرده اید ناراضی هستید، می توانید شکایت خود را به OV Ombudsman تشدید کنید.

1-متروی آمستردام از دارای 5 خط و 39 ایستگاه و حدود 90 قطار تندرو است.

2- مردم در آمستردام بیشتر از دوچرخه برای حمل و نقل استفاده می کنند و آمستردام پایتخت دوچرخه سواری جهان است.

3- مسافرانی که به هلند می روند می توانند از خودروهای اشتراکی برای حمل و نقل استفاده کنند.

4- ترموا یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه برای توریست ها است زیرا علاوه بر سرعت 70 کیلومتر بر ساعت دارای پنجره های بزرگی است که می توانند در حین سفر از مناظر شهر لذت ببرند.

5- شما می توانید از قایق نیز برای حمل نقل از طریق رودخانه در شهر آمستردام استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا