سایر مطالب

نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی

اشتباهات زبان آلمانی

معلمان زبان همیشه یک نکته ساده در مورد چگونگی یادگیری سریع زبان به شما می دهند و آن این است: اشتباه کنید. دلیلی وجود ندارد که در این مورد احساس ناخوشایندی داشته باشید زیرا اشتباهات به شما کمک می کند تا مشکلات خود را مشخص کنید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید. بهترین راه های افزایش خلاقیت

هنگامی که افراد شروع به یادگیری زبان دوم جدا از زبان مادری خود می کنند، مشکلاتی را پیدا می کنند که برای یک زبان به ویژه رایج است، به عنوان مثال، یک بومی انگلیسی. برخی از این اشتباهات به تلفظ یا ربط دادن یک کلمه به معنای واقعی کلمه با بومی شما بستگی دارد.

Ich bekomme ein Geschenk – من یک هدیه دریافت می کنم

یکی دیگر از اشتباهات رایج افرادی که آلمانی یاد می گیرند، حروف اضافه هستند. به طور کلی، هیچ قانون کلی در مورد این موضوع وجود ندارد، بنابراین به حافظه شما بستگی دارد. اما، نگران نباشید که حس خوبی از آن به دست خواهید آورد و همه چیز به طور طبیعی به شما خواهد رسید. به عنوان مثال، اگر بگویید “nach Hause” به معنای “به خانه” است در حالی که “zu Hause” به معنای اشاره به خانه به عنوان یک مکان است. اشتباه دیگر ترجمه کلمه به کلمه است.

Dem Jungen gab ich einen Ball. – من به پسر یک توپ دادم.

اگر بخواهیم کلمه به کلمه آن را ترجمه کنیم، «پسربچه به من یک توپ داد» خواهد بود. ببینید، ممکن است معنای دیگری داشته باشد یا ممکن است به طرز مضحکی اشتباه باشد. اشتباهات تلفظی نیز رایج است. در اینجا فقط پنج مورد از آنها وجود دارد

حرف “ز”

حرف آلمانی z در انگلیسی مانند ts نوشته می شود. به عنوان مثال، “der Sturz” (تصادف). بهترین دفتر مهاجرتی تهران

umlauts “ö” و “ü”

این دو مصوت سخت ترین تلفظ در نظر گرفته می شوند. در زبان انگلیسی، چنین صداهایی وجود ندارند. این باعث می شود که یک آلمانی بومی آموزش این کار را به شما سخت کند. ممکن است به شما کمک کند صدای “e” را در کلمه “every” در نظر بگیرید، به جز اینکه اکنون باید لب های خود را گرد کنید. تمرین آن را برای شما طبیعی می کند.

اشکال جایگزین “ch”

«ch» بسته به حرفی که در مقابل آن قرار دارد ممکن است متفاوت به نظر برسد. اگر “i” یا “e” قبل از “ch” قرار بگیرد، صدای خش خش مانند یک گربه در آن ایجاد می شود. برای تولید این صدا، زبان خود را به سقف دهان یا کام سخت خود لمس کنید. اگر “a”، “o” یا “u” جلو بیاید، صدای شدیدی در پشت گلوی شما ایجاد می کند. مطمئناً به این آسانی نیست، شما باید گوش خود را به صداها عادت دهید، بنابراین تا جایی که می توانید صداهای آلمانی زبان را بررسی کنید.

نامه ها”

این حرف معمولاً در انگلیسی به صورت “z” نوشته می شود، اما ممکن است متفاوت باشد. اگر به آخر می رسد، حروفی مانند z و اگر نیست، در پایان همیشه مانند انگلیسی z نوشته می شود. دو کلمه “SS” همیشه در انگلیسی مانند “s” نوشته می شود.

قوانین “st” و “sp”

اگر “st” در ابتدای کلمه باشد، مانند “sht” انگلیسی تلفظ می شود، در حالی که “sp” در ابتدای کلمه مانند “shp” در انگلیسی تلفظ می شود. کلماتی مانند “die Straβe”، “der Strand”، “der Spaβ” را در نظر بگیرید.

برنامه های رایگان برای یادگیری زبان آلمانی

امروز تکنولوژی در کنار شماست. اطمینان حاصل کنید که از آن به طور موثر استفاده می کنید. در اینترنت، شما تعداد زیادی برنامه آنلاین رایگان دارید که می‌توانند به عنوان ابزاری عالی برای تقویت مهارت‌های زبانی شما باشند. می توانید به صورت رایگان به آنها دسترسی داشته باشید و چند دقیقه طول می کشد تا آنها را در دستگاه خود داشته باشید.

Memrise

با Memrise می توانید همزمان یاد بگیرید و معاشرت کنید. شما می توانید با دوستان خود به زبان آلمانی رقابت کنید. این برنامه برنامه های دیگری نیز ارائه می دهد، بنابراین پس از اتمام کار با آلمانی می توانید موضوع را تغییر دهید.

WordPic

این برنامه به شما کمک می کند تا دایره لغات خود را با تصاویر گسترش دهید و همچنین به تمرین تلفظ کمک می کند.

بابل

در Babbel، سوالاتی با چندین گزینه پاسخ خواهید داشت. برنامه سوالات را با صدای بلند می خواند تا بتوانید تلفظ را تمرین کنید.

دویچه آکادمی

این برنامه به تمرین اختصاص داده شده است. شما به مطالب زیادی دسترسی دارید که می تواند به شما در ارتقاء سطح زبان آلمانی کمک کند

Wie geht’s

برنامه ای است که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد. بر روی واژگان متمرکز است. می توان از آن با یا بدون اتصال به اینترنت استفاده کرد

دولینگو

Duolingo یکی از محبوب ترین برنامه ها برای یادگیری آلمانی و زبان های دیگر است. این یک دوره آنلاین است که در آن می توانید پروفایل خود را ایجاد کرده و اهداف خود را تعیین کنید.

سرعت بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان به طور معمول زمان بر است و باید با خود صبور باشید. استفاده از راهنمایی مانند این می تواند روند یادگیری زبان شما را تسریع کند و به شما کمک کند سریعتر از آنچه فکر می کنید به اهداف خود برسید.

اما، به خاطر داشته باشید که هیچ راه استانداردی برای یادگیری آلمانی وجود ندارد، زیرا افراد با یکدیگر متفاوت هستند و آنها به طور متفاوتی یاد می گیرند. بنابراین سعی کنید یک تکنیک یادگیری را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

هنگام یادگیری زبان آلمانی، تلفظ همیشه یک مشکل است، بنابراین مطمئن شوید که ویدیوهای زیادی را در YouTube تماشا می کنید تا گوش های خود را به شنیدن آلمانی عادت دهید. آهنگ های آلمانی را با متن ترانه دانلود کنید و آنها را اغلب پخش کنید. یک فرهنگ لغت شخصی همراه خود داشته باشید و هر کلمه ای که به ذهنتان می رسد و می خواهید به زبان آلمانی یاد بگیرید را یادداشت کنید.

به یاد داشته باشید، افراد زیادی در حال یادگیری زبان آلمانی هستند، بنابراین سعی کنید با آنها در تماس باشید و دانش زبان خود را به اشتراک بگذارید. این فرصت خوبی برای تمرین و اندازه گیری پیشرفت شما است، اما همچنین دوستان جدیدی پیدا کنید.

انجمن های آنلاین بسیاری وجود دارد که در آن دانشجویان مشتاق گرد هم می آیند و در مورد چگونگی یادگیری زبان آلمانی و تمرین همزمان زبان بحث می کنند. به آن ها بپیوندید و در بحث ها شرکت کنید. این یک واقعیت شناخته شده است که مغز هنگام تفریح ​​اطلاعات را حفظ و به هم متصل می کند، بنابراین سعی کنید خود را سرگرم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا