سایر مطالب

چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

چرب شدن پوست بینی

بسیاری از افراد، حتی کسانی که پوست خشکی هم قبل از عمل بینی داشته اند ممکن است از خود سوال کنند که چرا پوست بینی من بعد از جراحی چرب شده است؟ به دنبال رینوپلاستی، تورم و بینی چرب بسیار رایج است. در واقع تورم دلیل اصلی و مهمی برای چرب شدن و برق زدن پوست بینی پس از عمل به شمار می رود.

خبر خوب این است که دقیقاً مانند تورم، پوست چرب بینی هم دائمی نیست. و پوست شما تنها در مدت چند ماه بعد از جراحی و بهبودی به وضعیت قبلی خود باز می گردد. جای تعجب آور نیست که بینی شما به ترومائی که اخیراً متحمل شده است واکنش نشان دهد. تروما یک واکنش محافظتی را باعث می شود و در نتیجه آن که غدد روی پوست بینی شروع به ترشح چربی می کنند.

بینی شما حداقل به مدت یک هفته دارای گچ و باند خواهد بود. این امر باعث مسدود شدن منافذ و در نتیجه ایجاد چربی اضافی می شود که در نتیجه آن جوش ها هم ظاهر می شوند. با وجود باند و گچ شما قادر به تمیز کردن بینی به شکل درست هم نیستید و این امر چرب شدن پوست بینی و جوش زدن را تشدید می کند. البته با کاهش تورم، به مرور زمان این عارضه هم فروکش می کند.

جوش زدن ناشی از چربی پوست بینی

جوش زدن یکی از عوارض شایع بعد از جراحی بینی به شمار می رود. به خصوص اینکه بسیاری از افرادی که برای عمل بینی اقدام می کنند جوان و یا حتی نوجوانان هستند. این گروه سنی می تواند تا حد زیادی به دلیل شرایط جسمی مستعد جوش بعد از رینوپلاستی باشند.

گرچه به دنبال جراحی زیبایی بینی، ممکن است بدون در نظر گرفتن سن، متوجه شوید. که ناگهان جوش های زیادی زده اید. اگر همیشه پوست نسبتاً صاف و بدون جوشی داشته اید. این تغییر چهره نگران کننده می تواند ناامید کننده باشد و باعث نگرانی شما از این شود. که ممکن است با نتایج عمل بینی در ارتباط باشد یا حتی یک جای این جراحی می لنگد.

راه های جلوگیری از چرب شدن پوست بینی و جوش زدن

تعدادی محصول در بازار وجود دارد که به طور خاص برای درمان پوست چرب طراحی شده است. متخصص پوست می تواند در مورد روال مراقبتی مناسب پوست که به کاهش چربی بینی و جوش زدن کمک کند، مشاوره دهد.

پس از برداشتن باند، تمیز کردن ملایم و منظم با یک تونر ساده به کاهش جوش ها کمک می کند؛ اما اطمینان حاصل کنید که دارای فرمول سخت نباشد و با آرامی بدون ماساژ اضافه و دستکاری از آن استفاده می کنید.

در بعضی موارد استفاده از لایه بردار، مناسب است اما از لایه بردارهای تهاجمی و قوی استفاده نکنید، زیرا پوست بینی در مراحل اولیه بعد از عمل بسیار حساس است. در واقع، پرهیز از هرگونه درمان تهاجمی که مستلزم استفاده از فشار بر بینی باشد، بسیار مهم است. حتی باید استفاده از نوارهایی که برای گرفتن چربی اضافی و باز کردن منافذ است، حداقل تا سه ماه بعد از عمل بینی اجتناب شود.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که بینی شما تحت عمل جراحی قرار گرفته است. و باید روند بهبود و درمان را کامل طی کند. تقریباً یک ماه پس از این جراحی زیبایی، لایه برداری صورت وجود دارد که در صورت تجویز پزشک، می توان استفاده کرد. این لایه بردارها منافذ پوست را ا باز می کنند و پوست را بهبود می بخشد. و در عین حال دارای فرمول مناسب و ملایمی هم هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا