سایر مطالب

چه مهارت هایی باید در زندگی بلد باشیم؟ (در قرن 21)

از نظر تئوری، اکثر ما می دانیم که باید برای هر چیزی آماده باشیم – مثل همین موقعیت همه گیری بیماری COVID-19 که با آن مواجه هستیم. اما واقعیت این است که گاهی اوقات احساس تاسف می‌کنیم که برای کنترل مشکلاتی که زندگی پیش رویمان قرار می دهد، مجهز نیستیم. بیایید با آن رو به رو شویم – گاهی بزرگسال بودن دشوار است! و بعضی اوقات آن قدر که درگیر آموختن مهارت های زندگی به فرزندانمان هستیم، فراموش می کنیم خودمان هم باید مهارت های مورد نیاز برای خانواده را یاد بگیریم.

مهارت های خانه داری

1- مهارت های اساسی در امور خانه داری + نحوه تمیز کردن

از مرتب کردن تختخواب گرفته تا اصول اولیه لباس شستن، همه ما به مهارت های اساسی در خانه داری نیاز داریم. این یعنی همه! زن و مرد، از دانشجویان گرفته تا پدربزرگ و مادربزرگ: مرتب نگه داشتن خانه یک مهارت زندگی است که سلامتی خانواده را تضمین می کند، شما را منظم نگه می دارد تا بتوانید آن چه را لازم دارید پیدا کنید و موجب پس انداز پول می شود تا بتوانید به زندگی خوب ادامه دهید.

2- چگونه آشپزی کنید…

همه ما سرآشپزهای موفقی نیستیم. اتفاقا عاشق غذاهای فریز شده با حداقل تلاش هستم. آن ‌ها به من این اجازه را می ‌دهند که “کار عادی” پخت ‌و پز را از سر راه بردارم، در حالی که هنوز هم غذاهای مغذی برای خانواده ‌ام فراهم می‌کنم. حتی اگر یکی از طرفداران پرو پا قرص آشپزخانه نیستید؛ اما چند بشقاب با زحمت کم در کابینت خود دارید که به سرعت آماده می شوند. حتی اگر غذا فقط ماکارونی و پنیر باشد، توانایی پختن و خوردن آن یک مهارت لازم برای زندگی است.  برای یادگیری آشپزی از اینجا شروع کنید

3- اصول اولیه خیاطی

حرکتی در میان وبسایت های جهانی وجود دارد که به همه دیکته می کند باید یک خیاط ماهر باشید، تا بتوانید برای افراد خانواده خود لباس بدوزید. من این مهارت را ندارم با این حال، از ساختن صنایع دستی خلاقانه لذت می برم و گاها می خواهم یک چرخ خیاطی برای یک پروژه سریع، آسان و سرگرم کننده تهیه کنم. توانایی دوختن دکمه یا لبه دوزی لباس از مهارت های ساده ای است که می تواند عمر لباس را طولانی کند، بعلاوه یادگیری آن فقط چند ثانیه طول می کشد. حتی لازم نیست که این کار را عالی انجام دهید

4- تعمیرات منزل

همه می دانیم که مهارت دست به آچار بودن می تواند در صرفه جویی وقت برای تعمیرات منزل به شما کمک کند. شما مجبور نیستید با برقکار یا لوله کش تماس بگیرید، بعلاوه هر بار که مشکل جزئی در منزل دارید؛ نیازی به پول خرج کردن نیست. این توانایی در مجموع می تواند به شما کمک کند. در خیلی از مکان ها، کلاس و کارگاه هایی برگزار می شود که همواره در دسترس هستند و به شما در نحوه تعمیرات مورد نیاز منزل کمک می کنند. این کلاس ها حتی در مورد کوچک ترین مسائل، مثل رفع نشتی شیر آب هم، واقعا رضایت بخش هستند!

5- نحوه رفع گرفتگی توالت یا سینک

این از جمله “مهارت های زندگی” مورد نیاز است که خیلی از افراد دوست ندارند با آن آشنایی داشته باشند، اما بگذارید به شما بگویم: اگر با یک توالت مسدود شده برخورد کنید، لازم است که نحوه استفاده از لوله باز کن یا پیستون را بدانید. تعداد زیادی فیلم های آموزشی در یوتیوب وجود دارد که یاد می دهد چگونه به شکلی خلاقانه گرفتگی توالت را برطرف کنید. اما اگر شک دارید، از همان پیستون قدیمی جایگزین استفاده کنید.

6- نحوه استفاده از وسایل آشپزخانه

بسیار خوب است که با نحوه تمیز کردن یخچال و بالا بردن بازدهی آن آشنا شوید. بعلاوه مانند خیلی از لوازم موجود در آشپزخانه، بهتر است با تنظیمات روی بورد یخچال آشنا شوید. گاهی اگر فکر کنید؛ می بینید وسایلی دارید که از خیلی از قابلیت های آن ها استفاده نکرده اید، بعلاوه این وسایل را برای تنگ کردن جا نخریده اید. پس خوب است که 10 دقیقه وقت بگذارید و با کارآیی آن ها آشنا شوید. خواهید دید که خیلی از آن ها کمک بزرگی برای شما خواهند بود.

مهارت های فنی

7- نحوه استفاده از تقویم و زمان بندی

توانایی استفاده از ساعت و تقویم به عنوان پایه و اساس مدیریت زمان است – این توانایی به خودی خود یک مهارت زندگی است. استفاده از تقویم زندگی را ساده تر می کند و به شما کمک می کند تا روزانه همه ی کارهایتان را انجام دهید. لازم نیست که با تقویم زندگی کرده و بمیرید، اما یادگیری نحوه مدیریت کردن زمان برای فعالیت ها و برنامه های زمان بندی شده باعث می شود زندگی شما بسیار ساده تر شود. مهارت بازاری مثل یادگیری بورس نیز مهم است.

8- مهارت نوشتن

من نمی‌گویم که همه باید قادر به نوشتن وبلاگ باشند و یا این که باید یک شاهکار هنری خلق کنید، اما داشتن درک پایه‌ ای از ساختار جمله و بیان نوشتاری می ‌تواند شما را در زندگی بسیار فراتر ببرد. برخی از نوشتن متنفر هستند، در حالی که برخی دیگر احساس می کنند این تنها روشی است که آن ها می توانند افکار درونی خود را بیان می کنند. اگر سابقا دانش آموز بودید، یک کلاس نویسندگی خلاقانه یا یک دوره نوشتن را به صورت آنلاین، که می تواند به شما کمک کند تا این مهارت را یاد بگیرید، پیدا کنید. اگر مشکلی در این زمینه دارید از یک متخصص روانپزشک کمک بگیرید

9- صحبت کردن در جمع

مانند نوشتن، صحبت کردن – به خصوص صحبت کردن در جمع – می تواند باعث شود بعضی از افراد در یک گوشه پنهان شوند، در حالی که برخی خیلی راحت با آن برخورد می کنند. صحبت کردن در جمع مورد علاقه من نیست، اما همه می توانند نکات مفیدی را برای بهتر صحبت کردن یاد بگیرند، مثل نحوه نفس گیری، آماده شدن و برقراری ارتباط با موضوع صحبت و بیان آن برای مخاطبان. اگر شجاع هستید برای صحبت کردن در جمع های مختلف پیش قدم شوید. مثلا یک صحبت در کلیسا یا یک انجمن عمومی. هرچه بیش تر تمرین کنید، بهتر می شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا