سایر مطالب

نکاتی برای یادگیری زبان فرانسوی

1. مطمئن شوید که انگیزه دارید

مطمئن شوید که انگیزه مناسبی دارید. یادگیری هر زبانی نیازمند تلاش جدی است.

تعدادی از دلایلی که می خواهید زبان فرانسه یاد بگیرید را فهرست کنید. تصور کنید که فرانسوی صحبت می کنید و در چالش جدید خود وسواس پیدا کنید.

بدون انگیزه کافی، در نهایت تسلیم خواهید شد و این حیف خواهد بود. وبلاگ ها و وبسایت های مختلف را بگردید و اینجا را بخوانید تا تجربیاتی که بقیه در وبلاگ ها به اشتراک گذاشته اند را یاد بگیرید و بفهمید چگونه باید انگیزه کافی را برای یادگیری زبان جدید کسب کنید.

2. یک برنامه بازی جدی بسازید

زبان فرانسه یکی از زیباترین زبان های دنیا است یادگیری این زبان جذاب به نظر می رسد. اگر مایل به یادگیری این زبان هستید برنامه ای برای دستیابی به آن تهیه کنید.

بهتر است اهدافتان زیاد جاه طلبانه نباشد. صحبت کردن به زبان فرانسوی روان تا آخر سال زیباست اما بهتر است با اهداف کوچکتر شروع کنید.

در اینجا چند نمونه از اهداف کوچکی وجود دارد که می توانید برای خود در ماه اول تعیین کنید:

100-200 کلمه و عبارت مهم را یاد بگیرید

یاد بگیرید چگونه جملات اساسی بسازید

یک مکالمه اولیه 10 دقیقه ای تا پایان ماه برگزار کنید

چگونه این اهداف را اعمال می کنید؟

30-60 دقیقه در روز با منبعی که مناسب شماست مطالعه کنید.

3 درس آنلاین در هفته با یک معلم فرانسوی در Italki.com برنامه ریزی کنید

همچنین برای یادگیری زبان فرانسه بهتر است موضوعاتی که می خواهید بیاموزید را لیست کنید و سعی کنید طبق این لیست پیش بروید و یکی یکی موارد لیست را حذف کنید. برای مثال در ابتدا سعی کنید سلام و احوال پرسی را یادبگیرید و بعد از آن به سراغ آموزش ضمایر مفرد بروید و آن ها را نیز به خوبی فرا بگیرید و فراموش نکنید که همواره آموخته های خود را تمرین کنید. برای نوشتن این لیست بهتر از یک مربی کمک بگیرید یا در اینترنت جستجو کنید. مهم ترین نکته این است که طبق لیست خود پیش بروید و برنامه را بهم نزنید.

3. وقت عمل است!

اکنون زمان آن است که به طور واقعی شروع کنید.

اگر می‌خواهید به سرعت به مکالمه تبدیل شوید، باید مواد آموزشی خوبی پیدا کنید که در ابتدا مهم‌ترین کلمات و عبارات را به شما آموزش دهد.

یادگیری از کتاب هایی که لغات دشوار و گرامر پیچیده را به شما آموزش می دهند می تواند طاقت فرسا، خسته کننده و وقت گیر باشد، پس این کار را نکنید!

در عوض: اول چیزهای اول را یاد بگیرید!

یادگیری اولین چیزها کلید پیشرفت سریع در زبان جدید شماست.

اصل پارتو (همچنین به عنوان قانون 80-20 شناخته می شود) اساساً بیان می کند که شما 80٪ از نتایج را از 20٪ کار به دست می آورید. این اصل می تواند در یادگیری زبان نیز قابل اجرا باشد.

زبان ها شامل صدها هزار کلمه هستند. اما تنها کسری از آنها به صورت روزانه توسط افراد بومی استفاده می شود و تنها کسری از آنها کلماتی هستند که برای اولین مکالمات خود به آنها نیاز دارید.

اولین مکالمات شما در یک زبان جدید همیشه یکسان خواهد بود:

“اسمت چیه؟”

“شما اهل کجا هستید؟”

“اینجا چیکار میکنی؟”

“آیا تو اینجا زندگی می کنی؟”

“چقدر درس خوانده ای…؟”

برای ایجاد اولین جملات خود به کلماتی مانند: من، تو، دوست داشتن، می توانم، انجام دهم، امروز، خواستن، گران بودن، بزرگ بودن و غیره.

از اینکه با دانستن تنها 200 کلمه و دانستن نحوه استفاده از آنها قادر خواهید بود چند چیز بگویید شگفت زده خواهید شد. البته، سخنرانی شما محدود خواهد بود، اما این یک راه عالی برای شروع است!

بروس لی یک بار گفت؛ “من از مردی که یک بار 10000 ضربه تمرین کرده است نمی ترسم، بلکه از کسی می ترسم که یک ضربه را 10000 بار تمرین کرده است.”

ویدئوی زیر را تماشا کنید تا ببینید چگونه می توانیم این استراتژی را در یادگیری زبان اعمال کنیم.

4. فرانسوی صحبت کنید، حتی اگر فکر می کنید نمی توانید!

چند دلیل وجود دارد که نباید برای صحبت کردن خیلی منتظر بمانید:

استفاده از لغات جدیدی که به تازگی در سخنرانی خود یاد گرفته اید به شما کمک می کند تا آنها را بهتر به خاطر بسپارید.

با صحبت کردن شما همچنین متوجه می شوید که چه کلمات مهمی را از دست داده اید و چه ویژگی های دستور زبان اولیه را باید بدانید.

صحبت کردن به یک زبان جدید هیجان انگیز است، جنبه انسانی را اضافه می کند، آن را چیزی «واقعی» می کند و برای شتاب شما خوب است.

اکنون ممکن است با خود فکر کنید “اگر فقط 100 کلمه (یا کمتر) بلد باشم چگونه می توانم به یک زبان صحبت کنم؟”

دو چیز در اینجا مهم است:

شما باید خلاق باشید.

شما به یک معلم یا شریک گفتگوی خوب نیاز دارید که بتواند شما را با دایره لغات محدود صحبت کند.

در ابتدا، هدف اصلی جلسات سخنرانی شما این است که به سادگی در زبان مقصد خود با کلمات اساسی که می دانید تعامل داشته باشید.

در این مرحله مهم نیست که چه می گویید، بلکه بیشتر به تلاش برای گفتن چیزی و زنده نگه داشتن گفتگو است.

اشتباه کردن 100% مجاز است!

5. تمرین، تمرین و تمرین…

یادگیری زبان هیچ وقت بدون دردسر نیست الارقم ادعای بسیاری از آموزشگاه و سازندگان اپ های آموزشی. دلیل موفقیت آن هایی که به بهترین شکل زبان را آموخته اند فقط تمرین و استمرار در تمرین است. گاهی اوقات یادیگری و ادامه پروسه سخت می شود اما نباید انگیزه خود را از دست دهید و به ادامه تمرین خود بپردازید.

بنابراین بهتر است طبق برنامه خود پیش بروید و تمرین کنید تا در یادگیری زبان پیشرفت کنید. نکات تکمیلی اینجا توضیح داده شده است که به شما در یادگیری زبان فرانسوی کمک خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا