سایر مطالب

آشنایی با زبان آلمانی

آلمانی چیست؟

بیایید یک دوره تصادفی در زبان آلمانی بگذرانیم! اگر می خواهید روزی آلمانی یاد بگیرید، دانستن زبان آلمانی به یادگیری آینده شما کمک می کند.

تاریخچه ای کوتاه از زبان

در حدود قرن ششم پس از میلاد، آلمان عالی قدیم در ارتفاعات امروزی جنوب آلمان، اتریش و سوئیس توسعه یافت.

این اولین شکل زبان آلمانی بود که از یک زبان تک مادری به نام پروتو-ژرمنی (که به آغاز خانواده زبان های هند و اروپایی برمی گردد) تکامل یافته بود.

آلمانی عالی قدیم در حدود هزاره اول به آلمانی عالی میانه تبدیل شد و سپس در قرن هفدهم به اولیه ترین شکل Hochdeutsch (آلمانی عالی استاندارد) که امروزه می شناسیم تبدیل شد.

ویژگی های قابل توجه زبان آلمانی

الفبا

آلمانی از الفبای لاتین استفاده می کند: همان الفبای انگلیسی، فرانسوی و لهستانی. با این حال، چند علامت وجود دارد که انگلیسی آنها را ندارد، مانند حرف آلمانی ß (که به صورت صدای “s” تلفظ می شود) و نقاط کوچک روی حروف صدادار خاص به نام umlauts در ä، ü و ö.

آواشناسی

آلمانی به دلیل اینکه زبانی خشن است، کلیشه شده است

این احتمالاً به این دلیل است که آلمانی از صداهای همخوان با فرکانس نسبتاً بالایی استفاده می کند – برخلاف بسیاری از زبان های عاشقانه مانند ایتالیایی و اسپانیایی که از صداهای مصوت بیشتری استفاده می کنند.

این باعث می شود که آلمانی نسبت به سایر زبان های اروپایی کمتر ملودیک باشد.

آلمانی صداهایی دارد که در انگلیسی وجود ندارد. به عنوان مثال، صدای آلمانی ch مانند کلمات ich (I) و hoch (بالا) دارای دو صدایی است که اکثر انگلیسی زبانان از آنها استفاده نمی کنند.

گرامر

آلمانی دارای ویژگی های گرامری بسیار جالبی است، مانند عطف اسم که باعث می شود مقالات بسته به نقش آنها در جمله (موضوع، مفعول و غیره) تغییر کنند.

آلمانی همچنین دارای سه جنسیت اسمی است (مذکر، مؤنث و خنثی)، بنابراین در مجموع، روش‌های زیادی برای گفتن «the» وجود دارد.

واژگان

آلمانی همچنین به واژه سازی پیچیده شهرت دارد که منجر به کلمات بسیار طولانی می شود.

این زبان این توانایی را دارد که به ترکیب یا افزودن عناصر به یک کلمه واحد ادامه دهد و معنای اصلی را تغییر داده و به آن پیچیدگی دهد.

این گاهی اوقات کلماتی مانند Rechtsschutzversicherungsgesellschaften (شرکت هایی که حمایت قانونی ارائه می دهند) به ما می دهد که کاملاً دهان به دهان هستند.

به این واژه‌ها نیز نام ترکیبی خاص خود را داده‌اند.

شباهت بین آلمانی و انگلیسی (و سایر زبان ها)

آلمانی به دلیل زبان مادری خود، پروتو-ژرمنی، اشتراکات زیادی با زبان های برادر و خواهر خود دارد. انگلیسی و آلمانی هر دو زبان ژرمن غربی هستند و از نظر زبانی بسیار نزدیک هستند.

مانند انگلیسی، صرف فعل آلمانی نسبتاً ساده است. افعال بی قاعده زیادی وجود دارد (مقایسه کردن «بازی» و «بازی» با «فکر» و «فکر» در انگلیسی)، اما به خاطر سپردن این افعال آسان است. تقریباً به اندازه زبان های عاشقانه مانند فرانسوی یا اسپانیایی، صرف فعل در آلمانی وجود ندارد.

همچنین شباهت های قابل توجهی بین کلمات آلمانی و انگلیسی وجود دارد. در واقع، بر اساس Ethnologue، انگلیسی و آلمانی شباهت واژگانی 60٪ دارند.

این بدان معنی است که 60٪ از کلمات انگلیسی برای انگلیسی زبانان آشنا هستند و آنها نوعی “تقلب” را برای یادگیری واژگان جدید آلمانی ارائه می دهند.

آلمانی نیز شباهت های زبانی زیادی با سایر اعضای خانواده زبان ژرمنی دارد. زبان هایی مانند هلندی، سوئدی، دانمارکی، نروژی و حتی ایسلندی شبیه به هم هستند زیرا اجداد مشترکی دارند. گویشوران این زبان ها نیز آلمانی را کاملا آشنا خواهند یافت.

فرهنگ آلمان

زبان ها به خودی خود وجود ندارند و آلمانی نیز وجود ندارد! آلمانی مجموع افرادی است که به آن صحبت می کنند و ویژگی های خاص و مشترک آنها.

طنز آلمانی

یک نظرسنجی در سال 2011 نشان داد که آلمان به عنوان کم خنده ترین کشور روی زمین رتبه بندی شده است. اما این ممکن است فقط به این دلیل باشد که غیر آلمانی ها طنز آلمانی را درک نمی کنند.

طنز آلمانی غرق در طنز سیاسی و تابوهای اجتماعی است. اگر شنونده یا بیننده فرهنگ سیاسی و اجتماعی در آلمان را درک نکند، ممکن است مشکل ایجاد کند.

اگر بیشتر در مورد فرهنگ سیاسی و اجتماعی آلمان بیاموزید، ممکن است متوجه شوید که آلمانی ها به هر حال آنقدرها هم بی طنز نیستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا