سایر مطالب

هنگام مطالعه چه نوع موسیقی باید گوش دهید؟

همه انواع و ژانرهای موسیقی هنگام خواندن خوب نیستند. و همه خوانندگان به طور یکسان تحت تأثیر انواع مختلف موسیقی قرار نمی گیرند.

با این حال، در اینجا چند ژانر موسیقی وجود دارد که می توانید هنگام خواندن به آنها گوش دهید –

1. موسیقی دستگاهی

وقتی به موسیقی دستگاهی گوش می‌دهید، لازم نیست مغزتان سعی کند شعر یک آهنگ را درک کند و همزمان آنچه را که می‌خوانید درک کند.

اما موسیقی دستگاهی نباید موسیقی تند مانند مارش های پر جنب و جوش یا ریتم های هیپ هاپ تند باشد – باید موسیقی باشد که شما را آرام کند، خواه موسیقی کلاسیک، جاز یا موسیقی محیطی.

2. موسیقی کلاسیک

به یاد دارید که چگونه به تحقیقاتی اشاره کردم که نشان می دهد موسیقی می تواند حال شما را خوب کند؟ همین مطالعه تحقیقاتی نشان داده است که موسیقی کلاسیک دستگاهی بیشترین تأثیر را در ایجاد روحیه خوب برای شنونده دارد!

مطالعات دیگر به این نتیجه رسیدند که درک مطلب شما زمانی که آرام هستید و حال خوبی دارید بهتر است. بنابراین، برای گوش دادن به موسیقی کلاسیک دستگاهی در حین خواندن، می توان درک شما را افزایش داد.

3. جاز

از آنجایی که جاز نیز فاقد اشعار است، انتخاب دیگری از موسیقی برای گوش دادن به هنگام خواندن است. به گفته استاد ارشد علوم اعصاب در دانشگاه A&M تگزاس، ویلیام آر. کلم، موسیقی به دلیل قابلیت های کاهش استرس آن برای خواندن مفید است.

4. موسیقی محیطی

موسیقی محیطی به عنوان همراهی برای فعالیت های دیگر در نظر گرفته شده است. این شامل انواع ملودی های تکراری است. یک ضبط خوب به شما آرامش می دهد و یک محیط آرام و مناسب برای مطالعه فراهم می کند.

معایب گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه

متأسفانه گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه نیز دارای اشکالاتی است. بیایید به دو منفی نگاه کنیم.

1. موسیقی آوازی می تواند حواس شما را پرت کند

هنگامی که در حین مطالعه به موسیقی آوازی گوش می دهید اغلب به این نتیجه می رسد که محتوای کمتری از آنچه می خوانید نسبت به حالت عادی جذب می کنید.

به این دلیل است که مغز به طور همزمان به محتوای اشعار گوش می دهد و آنچه را که می خوانید پردازش می کند. اگر به رپ گوش می دهید، درک مطالبی که می خوانید کمتر است.

2. موسیقی بلند اثر معکوس دارد

موسیقی بلند یا آشفته می تواند اثرات نامطلوبی بر درک مطلب داشته باشد. ایده گوش دادن به موسیقی هنگام مطالعه، ایجاد یک محیط خواندن دوستانه و آرام است. موسیقی بلند یا آشفته با این توصیف مناسب نیست!

خواندن در سکوت بهتر است یا با موسیقی؟

به طور کلی، خواندن در سکوت موثرترین راه برای خواندن است. با این حال، اگر محیط مطالعه بی صدا در دسترس نیست، گوش دادن به موسیقی هنگام مطالعه راهی عالی برای جدا کردن خود از سر و صدای بیرون است.

علاوه بر این، برخی از “راست مغز” ممکن است متوجه شوند که گوش دادن به موسیقی هنگام مطالعه روشی سازنده تر برای خواندن است.

اگر تجربه می کنید که هنگام گوش دادن به موسیقی هنگام خواندن کتاب، آهسته تر یا با درک کمتری مطالعه می کنید، باید در جایی مطالعه کنید که بتوانید در سکوت بخوانید.

اما مشکل این است که در یک محیط شهری به سختی می توان مکانی را بدون پس زمینه یا صدای سفید به دست آورد. صداهای خیابانی می تواند بسیار حواس پرت کننده باشد و گاهی اوقات موسیقی پس زمینه ملایم راه حلی است که به شما کمک می کند تا روی مطالعه خود تمرکز کنید.

هیچ درست و غلطی وجود ندارد. هدف ما این است که تلاش کنیم و تا حد امکان کارآمد باشیم. بنابراین، بهتر است هر دو روش خواندن را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بیشتر برای شما مناسب است!

آیا هنگام مطالعه باید به موسیقی گوش داد؟

گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه مزایای قطعی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که هنگام مطالعه در پس‌زمینه موسیقی گوش می‌دهند، معمولاً درک بهتری از خواندن دارند. آنها می توانند بهتر تمرکز کنند و برای مدت طولانی تری مطالعه کنند!

اگر در حال مطالعه مطالب مطالعه برای به دست آوردن تصویر بزرگتر یا اطلاعات پس زمینه هستید، اما مجبور نیستید مطالب را به خاطر بسپارید، تمام مزایایی که در این مقاله در مورد گوش دادن به موسیقی در هنگام مطالعه مورد بحث قرار گرفته است، قابل استفاده خواهد بود.

و جدای از این مزایا کلی، وقتی در حین مطالعه به موسیقی گوش می دهید، مزایای اضافی خاصی نیز وجود دارد.

مشخص شده است که موسیقی پس زمینه در حین مطالعه می تواند درک مطلب و توانایی شما را در یادگیری مطالب بهبود بخشد. بسیاری از دانش‌آموزان گزارش می‌دهند که هنگام مطالعه هنگام گوش دادن به موسیقی، تمرکز بهتری دارند.

موسیقی همچنین می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد. هنگامی که در حال مطالعه موسیقی در پس‌زمینه هستید، می‌تواند به شما انرژی دهد که طولانی‌تر به خواندن و مطالعه ادامه دهید.

اما در حالی که موسیقی یک انگیزه عالی برای خواندن مطالعه «عادی» پس‌زمینه است، تقریباً تمام تحقیقات نشان داده‌اند که حل مسئله و کارهای یادآوری حافظه مانند حفظ محتوا در سکوت بهتر از هر نوع صدای پس‌زمینه یا موسیقی انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا