گیاهان دارویی

آلوئه ورا

آلوئه ورا چیست؟

ژله ای که از برگ گیاه آلوئه ورا به دست می آید و از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری ها مثل کاهش التهاب و یوبست استفاده می شود. آلوئه ورا برای پوست نیز بسیار مفید است و باعث لطافت پوست می شود. مطالعات امروزی نشان می دهد که آلوئه ورا فواید متفاوتی داردو حتی برخی آزمایشات نشان می دهد که باعث سرطان می شود.

هیچ غذایی حاوی آلوئه ورا نیست، بنابراین باید به صورت مکمل یا ژل مصرف شود.

مصرف برخی از انواع آلوئه ورا ایمن تر از سایرین است و مصرف مزمن آن ممنوع است.

موارد استفاده آلوئه ورا

تحقیقات استفاده باستانی از آلوئه ورا موضعی را به عنوان درمان پوست، حداقل برای شرایط خاص، تأیید می کند. مطالعات نشان داده اند که ژل آلوئه ممکن است در درمان بیماری های پوستی موثر باشد از جمله:

  • پسوریازیس
  • سبوره
  • شوره سر
  • سوختگی های جزئی
  • سایش های پوستی
  • پوست در اثر تشعشع آسیب دیده است
  • زخم های تبخال
  • آکنه
  • شقاق مقعد

همچنین شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد آب آلوئه حاوی لاتکس که از طریق دهان مصرف می شود یک ملین قوی است. در واقع، آب آلوئه ورا زمانی در داروهای یبوست بدون نسخه فروخته می شد. اما از آنجایی که ایمنی آلوئه به خوبی تثبیت نشده بود، FDA در سال 2002 دستور داد که ملین های بدون نسخه حاوی آلوئه ورا یا فرموله شوند یا از قفسه های فروشگاه حذف شوند.

به نظر می رسد ژل آلوئه ورا به صورت خوراکی (به صورت خوراکی) به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. همچنین ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. نتایج مطالعات آلوئه ورا برای سایر شرایط پزشکی کمتر واضح بوده است.

خواص آلوئه ورا

1- بهتر شدن هضم غذا

2- بدن را به طور طبیعی سمزدایی می کند

3- باعث افزایش ایمنی بدن می شود

4- باعث خطر ابتلا به سرطان می شود

5- کاهش عوارض جانبی رادیو تراپی

6- انرژی بدن را افزایش می دهد

7- باعث کاهش درد آرتوروز وکنترل درد پارکینسون می شود

8- برای روده و بیماری های روده مفید است.

چه مقدار آلوئه ورا باید استفاده کرد؟

کرم ها و ژل های حاوی آلوئه ورا از نظر دوز متفاوت هستند. برخی از کرم ها برای سوختگی های جزئی فقط 0.5 درصد آلوئه ورا دارند. سایر مواردی که برای پسوریازیس استفاده می شوند ممکن است حاوی 70٪ آلوئه ورا باشند. به عنوان یک مکمل خوراکی، آلوئه دوز مشخصی ندارد.

برای یبوست، برخی از 100 تا 200 میلی گرم آب آلوئه – یا 50 میلی گرم عصاره آلوئه – در صورت نیاز روزانه استفاده می کنند. برای دیابت روزانه 1 قاشق غذاخوری از ژل استفاده شده است. دوزهای بالای خوراکی آلوئه یا لاتکس آلوئه خطرناک است. در مورد نحوه استفاده از آلوئه از پزشک خود بخواهید.

برداشت آلوئه ورا

یافتن آلوئه ورا در فروشگاه آسان است. اگر می خواهید گیاه آلوئه ورا خود را پرورش دهید، در اینجا نحوه جمع آوری ژل آمده است:

یک برگ بیرونی نزدیک به ساقه را ببرید و آن را بشویید.

روی تخته برش، سمت گرد را به سمت بالا قرار دهید.

از یک چاقو برای جدا کردن پوست اطراف لبه ها استفاده کنید.

سپس با استفاده از چاقو، ژل را از روی پوست باقی مانده بردارید.

آن را پوره یا له کنید.

اکنون ژل آلوئه ورا دارید.

خطرات آلوئه ورا

قبل از استفاده با پزشک خود صحبت کنید. محققان نسبت به مصرف مزمن آلوئه ورا هشدار می دهند. اما اگر محصول آلوئه فاقد آلوئین باشد – عصاره ای از گیاه که باعث سرطان روده بزرگ در موش صحرایی می شود – ممکن است به عنوان یک درمان موضعی برای آفتاب سوختگی مناسب باشد. آلوئین در بین برگ بیرونی گیاه آلوئه و مواد گوی داخل آن یافت می شود.

از اثرات چانی مصرف آلوئه ورا می توان به امکان تحریک و التهاب پوست اشاره کرد. آلوئه ورا ملین است و خوردن آن می تواند باعث گرفتگی عضلات و اسهال شود.این ممکن است باعث عدم تعادل الکترولیت در خون افرادی شود که بیش از چند روز آلوئه را مصرف می کنند. همچنین می‌تواند کولون را لکه‌دار کند و در طول کولونوسکوپی، دیدن کولون را سخت کند. بنابراین بهتر است یک ماه قبل از انجام کولونوسکوپی از مصرف آن پرهیز کنید. برای مصرف خوراکی یا موضعی توجه داشته باشید که ژل آلوئه ورا عاری از آلوئین باشد که دستگاه گوارش تحریک نشود.

اثرات جانبی. آلوئه ورا موضعی ممکن است پوست شما را تحریک کند. آلوئه خوراکی که اثر ملین دارد می تواند باعث گرفتگی عضلات و اسهال شود. این ممکن است باعث عدم تعادل الکترولیت در خون افرادی شود که بیش از چند روز آلوئه را مصرف می کنند. همچنین می‌تواند کولون را لکه‌دار کند و در طول کولونوسکوپی، دیدن کولون را سخت کند. بنابراین یک ماه قبل از انجام کولونوسکوپی از مصرف آن خودداری کنید. ژل آلوئه ورا برای استفاده موضعی یا خوراکی باید فاقد آلوئین باشد که می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.

خطرات آلوئه ورا موضعی را روی بریدگی های عمیق یا سوختگی های شدید استفاده نکنید. افرادی که به سیر، پیاز و لاله حساسیت دارند، بیشتر به آلوئه آلرژی دارند. دوزهای بالای آلوئه خوراکی خطرناک است. اگر مشکلات روده ای، بیماری قلبی، هموروئید، مشکلات کلیوی، دیابت یا عدم تعادل الکترولیت دارید، آلوئه خوراکی مصرف نکنید.

فعل و انفعالات. اگر به طور منظم هر دارویی مصرف می کنید، قبل از شروع استفاده از مکمل های آلوئه با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند با داروها و مکمل هایی مانند داروهای دیابت، داروهای قلبی، ملین ها، استروئیدها و ریشه شیرین بیان تداخل داشته باشند. استفاده خوراکی از ژل آلوئه ورا نیز ممکن است مانع از جذب داروهای مصرف شده همزمان شود.

با توجه به فقدان شواهد در مورد ایمنی آن، مکمل های آلوئه ورا نباید به صورت خوراکی توسط کودکان و زنان باردار یا شیرده استفاده شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا