سایر مطالب

پنج بازی Grammar که شما را به بازی زبان باز می گردانند

میتوان گفت که گرامر یکی از خسته کننده ترن جنبه ها در یادیگیر زبان محسوب میشود. مانند ترول زیر پل، ما این موضوع را می دانیم که اگر موفق نمی شویم به این خاطر است که چیزی درون زبان مخفی شده است. ولی روش هایی وجود دارد که گرامر را به یک تمرین سرگرم کننده عالی تبدیل کرده است.باز هایی برای یادگیری زبان وجود دارند که باعث شده اند مطالعه زبان لذت بخش شود. برای مثال بازی سلام احوالپرسی انگلیسی می تواند لذت بخش باشد.

در ادامه به پنج مورد از این بازی ها می پردازیم که می توانند به شما در به خاطر سپردن موثر دستور زبان کمک کنند.

متأسفیم، اما این بازی های یادگیری زبان برای مبتدیان نیستند. هنگامی که به سطح متوسطی رسیدید و شروع به مطالعه چیزهایی می کنید که واقعاً شما را به زبان مقصد فکر می کنید، بازی ها می توانند درک آن را آسان تر کنند.

بررسی اسپرینت – 5 جلسه دقیقه

منظور از اسپرینت‌ها این است که شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به فکر کردن وادار کنند، و بیشتر در یک جنبه – در این مورد، یک عنصر دستور زبان خاص – بیشتر فکر کنید. فواصل پنج دقیقه ای در اینجا به خوبی کار می کند زیرا معمولاً زمان کافی برای رسیدن به هدف است بدون اینکه احساس کنید در حال ورود به قلمروی مبهم هستید.

در اینجا نحوه ایجاد اسپرینت را توضیح می دهیم.

عنصر دستور زبان خود را انتخاب کنید. این می تواند یک کلمه واحد باشد، مانند یک پیش فرض قیاسی یا یک نوع اندازه گیری (زبان های آسی با شمارش آیتم ها بسیار متفاوت از زبان های غربی رفتار می کنند).

کاغذ و مداد یا خودکار بردارید

تا جایی که می توانید عبارات متنی بنویسید که سلام احوالپرسی انگلیسی را شامل شود.

شما باید جملات کاملی را برای لیست خود ایجاد کنید، مگر اینکه با موضوعاتی مانند زمان کار کنید، که در این صورت عبارات کافی هستند.

هدف این است که به شما کمک کند نحوه استفاده از آن گزاره، شمارش یا ایده را در طیف وسیعی از زمینه های مختلف ببینید. به عنوان مثال، در انگلیسی شما به “to the house” می روید. ترجمه مستقیم آلمانی “to” “zu” است، اما اگر “zu Haus” هستید، در حال حاضر خانه هستید. “Noch” آلمانی به معنای “به” است که عمل را نشان می دهد. در حالی که انگلیسی با حروف اضافه و داتیو سریع و آزاد بازی می کند، آلمانی بسیار ساختارمندتر است و باید از کنش ها برای کنش و دیگری برای انفعال استفاده شود.

داستان احمقانه

یادتان هست زمانی که در حال یادگیری زبان بودید و جملات مضحکی به شما می گفتند که در واژگان محدود شما کار می کرد؟ چیزهایی مانند “خرس آبجو می نوشد” را شنیده اید. خوب، یک چیز انجام داد – شما آن کلمات واژگان را یاد گرفتید.

این بازی یادگیری زبان هم بر همین اساس کار می کند. هر چه ایده ها بی ارزش تر باشند، به یاد ماندنی تر خواهند بود. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما از دستور زبان به درستی استفاده کنید. ایده ها و داستان می توانند به همان اندازه که می خواهید دیوانه کننده باشند.

آن را کوتاه نگه دارید. کم تر از ۲۰ جمله باید برای رسیدن به این مفهوم کافی باشد. اکنون زمانی است که مطالعه واقعی آغاز می شود. درباره بهترین کلاس های یادگیری زبان ترکی اینجا بخوانید.

یکی از جنبه های گرامر را برای مطالعه انتخاب کنید.

زمان مطالعه را دو یا سه دقیقه شروع کنید. در زمانی که استفاده می‌کنید ثابت باشید – می‌توان آن را بعداً تنظیم کرد تا زمانی که بهتر می‌شوید کوتاه‌تر شود.

تا جایی که می توانید برای عنصر انتخابی خود اشتباهات زیادی را در نوشته خود بیابید. اگر اشتباهات دیگری را دیدید که بهتر است.

داستان و اصلاحات خود را برای یک سخنران بومی ارسال کنید تا آن را تصحیح کند یا از معلم خود بخواهید آن را مرور کند.

اصلاحات آنها را مرور کنید و با آن اصلاحات بازنویسی کنید.

نسخه تمیز را با نسخه ای که ابتدا نوشتید مقایسه کنید.

هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بیشتر خواهید دید که در چه زمینه هایی مشکل دارید. سپس می توانید تمرکز خود را بر روی حل این مشکلات تکراری قرار دهید.

همچنین توجه داشته باشید که کجا در حال بهبود هستید.

بازنویسی چالش

می‌دانید که تقریباً هر جمله در زبان انگلیسی حداقل پنج یا شش روش مختلف برای بیان دارد. خوب، سعی کنید این کار را در زبان مقصد خود انجام دهید.

یک داستان (روزنامه، داستان یا حتی از یک کتاب کار) انتخاب کنید و یک جمله برای استفاده پیدا کنید.

یک تایمر پنج دقیقه ای را بچرخانید.

جمله را تا جایی که می توانید با استفاده از عبارات مختلف بازنویسی کنید. هر چقدر می خواهی دیوانه شو اغراق و اغراق همیشه سرگرم کننده هستند و نکته واضحی را در مورد مضحک بیان می کنند.

دنبال اشتباهاتت باش

مرحله آخر بسیار مهم است زیرا شما را مجبور می کند تا کار خود را تحلیل کنید و قوانین دستور زبان را اعمال کنید. اطلاعات بیشتر

البته زمانی که فکر می کنید تمام خطاهای احتمالی را متوجه شده اید، می توانید آن را نیز بررسی کنید.

شناسایی الگو

بیشتر مردم تمایل دارند به الگوها فکر کنند. این فقط در طبیعت ماست زیرا الگوها به ما کمک می کنند کلمه را بهتر درک کنیم. توجه داشته باشید که تقریباً هر بار که کلمه جدیدی را به زبان انگلیسی می شنوید، همیشه شروع به شنیدن آن در اطراف خود می کنید. احتمالا همیشه از آن استفاده می شد، فقط متوجه نشدید زیرا آن را نمی دانستید.

خوشبختانه بازی های یادگیری زبان وجود دارند که ما را از این موضوع بی نیاز می کنند، مانند شناسایی الگو.

یک مقاله را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان هدف خود پیدا کنیدبسیاری از وب سایت های خبری چندین نسخه از مقالات خود را دارند، بنابراین یک جستجوی سریع باید چیزی را که می توانید استفاده کنید، بالا بکشد.

بین 10 تا 15 جمله انتخاب کنید.

به دنبال الگوهای دستوری در هر دو مقاله باشید.

روی سؤالات زیر تمرکز کنید تا به شما کمک کند الگوهای کمتر واضح را پیدا کنید.

قرار دادن فعل چیست و آیا انحرافاتی وجود دارد (برای انگلیسی بسیار زیاد)؟

آیا عبارات و کلمات انتقالی مانند “آن”، “پس”، “چون؟” وجود دارد؟

صفت ها و قیدها در کجا قرار می گیرند؟

لیب های دیوانه!

Mad Libs مدت زیادی است که وجود داشته است و به بچه ها کارکرد انواع مختلف کلمات را آموزش می دهد و آن را جالب می کند. این داستان‌های تصادفی به شما می‌آموزند که افعال چیست، و سپس به دیوانه‌کننده‌ترین شکل ممکن – استفاده تصادفی از افعال در یک داستان – نشان می‌دهند.

در واقع به راحتی می توانید خودتان آن را بسازید.

مقاله یا داستانی پیدا کنید که نسبتا کوتاه باشد.

حذف بین ۱۰ تا ۲۰ کلمه

تشخیص دهید که آن کلمه چه بخشی از گفتار است. به یاد داشته باشید، اعداد و اعضای بدن انواع منحصر به فردی از کلمات هستند که جداگانه خوانده می شوند. برای مثال، در جمله استیسی در یک سال یک اینچ رشد کرد، شما می توانید یک اینچ را بردارید و آن را به واحد اندازه گیری دیگری تغییر دهید.

یک تکه کاغذ دیگر بردارید.

شما باید به صورت تصادفی عباراتی را انتخاب کنید که دقیقا همان بخش های گفتاری مورد نیاز برای پر کردن جاهای خالی هستند. شما باید داستان را با عبارات جدیدی که انتخاب کرده اید بخوانید. این نکته را فراموش نکنید که داستان را به زبانی که در حال یادگیری هستید بخوانید. امکان دارد که لازم شود برای اسامی در زبان فرانسه مفرد بودن یا جمع بودن را مشخص کنید ،؛ این موضوع در زبان ژاپنی اهمیتی ندارد زیرا آنها تمایز را ایجاد نمی کنند.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا