سایر مطالب

یادگیری خود راهبر کلید مهارت ها و دانش جدید است

اگر تا به حال مهارت جدیدی را به خود یاد داده اید مانند طرز تهیه کلم ترش، پرورش گوجه فرنگی یا نواختن یک آلت موسیقی از یادگیری خودگردان استفاده کرده اید.

شما می توانید از یادگیری خودگردان برای هر چیزی که انگیزه یادگیری آن را دارید، چه برای یک سرگرمی یا بیشتر مرتبط با کار، استفاده کنید.

یادگیری خودراهبر مستلزم تعدادی مهارت است، از جمله:

  • تفکر انتقادی
  • پژوهش
  • مدیریت زمان
  • ارتباط
  • خود مدیریتی

اگر آماده شروع یک ماجراجویی یادگیری خودراهبر هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید یادگیری خودراهبر چیست و چگونه آن را در زندگی خود پیاده کنید.

یادگیری خودراهبر چیست؟

آخرین باری را در نظر بگیرید که تصمیم گرفتید چیز جدیدی یاد بگیرید زیرا آنقدر مشتاق بودید که هیچ چیز نمی توانست مانع شما شود. شاید شما را یک نیاز یا تمایل به انجام کاری به تنهایی سوق داده اید.

فرض کنید باید چراغ جلوی ماشینتان را عوض می کردید و نمی خواستید ماشینتان را به مغازه ببرید. یا می خواستید وب سایت خود را بسازید و خودتان آن را طراحی کنید.

شاید از خرید نان خمیر مایه خسته شده اید و می خواهید آن را از ابتدا درست کنید. بدون گذراندن دوره رسمی، گزینه های مختلفی دارید: کتاب بخوانید، دستور غذا را دانلود کنید یا از کسی بپرسید.

و در عرض چند ساعت یا چند هفته، شما آن را فهمیده اید تقریباً همه به تنهایی. اینها همه نمونه هایی از خودآموزی هستند.

هر چه که بود، شما یک انگیزه درونی داشتید که فرآیند یادگیری شما را هدایت می کرد. این دقیقاً همان روشی است که یادگیری خودگردان عمل می کند.

یادگیری خودراهبری عبارتی است که اغلب در نظریه آموزش عالی در مورد یادگیری بزرگسالان استفاده می شود. در سال 1975، مالکوم اس. نولز، مربی بزرگسالان، فرآیند را به گونه‌ای تعریف کرد که هنوز می‌توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم:

“یادگیری خودراهبر فرآیندی را توصیف می کند که در آن افراد، با کمک دیگران یا بدون کمک دیگران، ابتکار عمل را در تشخیص نیازهای یادگیری خود، تدوین اهداف یادگیری، شناسایی منابع انسانی و مادی برای یادگیری، انتخاب و اجرای راهبردهای یادگیری مناسب و ارزشیابی به عهده می گیرند. نتایج یادگیری.”

به طور سنتی، دانشگاهیان این را با یادگیری مستقیم مقایسه می کنند.

معنای یادگیری مستقیم ساده است. و روش مستقیم یک استراتژی رایج برای یادگیری است. این به آموزش آموزشی از معلم به یادگیرنده، معمولاً در یک محیط کلاسی اشاره دارد.

اما امروز، ما می‌خواهیم بررسی کنیم که در هر زمینه‌ای از زندگی‌تان چقدر از یک یادگیرنده خودراهبر سود خواهید برد.

چرا باید یادگیری خودراهبر را امتحان کنید؟

اگر دوست دارید مسئولیت چیزهایی را که یاد می‌گیرید و بر آن تسلط دارید بپذیرید، ممکن است یک تجربه یادگیری خودراهبر راه درستی باشد.

یادگیری مستقل به شما این آزادی را می دهد که هر وقت و چگونه می خواهید چیز جدید یا چالش برانگیزی بیاموزید. و شما می توانید چارچوب زمانی را مدیریت کنید. بسیاری از مردم انسداد زمان را راهی مفید برای دستکاری مسئولیت‌ها و رشد شخصی خود می‌دانند.

اما این چیزی بیش از ترجیح شخصی است. در یادگیری خودراهبری باید درگیر باشید، به نحوی که اغلب در آموزش اتفاق نمی افتد. حرکت با سرعت خود، دنبال کردن علایق خود و به کارگیری آموخته‌ها در محیط خود این می‌تواند به تقویت آنچه می‌آموزید و معنادار کردن آن کمک کند.

اما مطالعه خودراهبر چیست؟ و برخی از مزایای آن چیست؟ بیایید به پنج مورد از اصلی ترین آنها نگاهی بیندازیم.

1. می توانید بلافاصله شروع کنید

به عنوان یک یادگیرنده خودراهبر، می توانید انتخاب کنید که پروژه یادگیری چه زمانی شروع می شود. با منابع در دست، زمان بندی کاملا به شما بستگی دارد.

2. شما با سرعت خود یاد می گیرید

شما می توانید بر اساس سبک یادگیری و نیازهای یادگیری خود انتخاب کنید که چه چیزی را مطالعه کنید. این بدان معناست که شما بر مواد و نحوه تأثیر آن بر شما کنترل دارید. اگر یک حوزه از یادگیری را کامل کنید، گاهی اوقات مسیری را برای رسیدن به یک هدف یادگیری جدید باز می کند.

3. شما با دیگران همکاری می کنید

یادگیری چیزی مستلزم این است که کمی تحقیق کنید. این ممکن است شامل تماس با یک دوست یا همکار، دانلود یک برنامه، یا تماس با یک گروه یا معلم سابق باشد.

این به عنوان یادگیری مشارکتی شناخته می شود.

4. در اعتماد به نفس رشد می کنید

هنگامی که یک زمینه یادگیری را انتخاب کردید، یک سفر یادگیری را آغاز می کنید که متعلق به شماست و به شما کمک می کند تا ذهنیت رشد خود را توسعه دهید.

چه اهداف یادگیری را «آسیب» کنید یا در حسابداری بهتر شوید، اکنون مهارتی دارید که در غیر این صورت بدون آن بودید. اینجا را بخوانید. بهترین کلاس ها و دوره های حسابداری که می توانید شرکت کنید را برای شما معرفی می کنیم.

5. رفاه را ارتقا می دهید

همانطور که به پتانسیل خود پی می برید و با چالش یادگیری فعال کنار می آیید، زمانی که خودتان به کار گرفته می شوید، آنچه ممکن است را تجربه می کنید. همانطور که حس معنا و هدف شما رشد می کند، یک بیانیه ماموریت شخصی ایجاد کنید تا به شما کمک کند تا با اهداف خود هماهنگ بمانید.

فرآیند یادگیری خودراهبر چیست؟

بهترین راه برای تشریح فرآیند یادگیری خودتنظیمی، شکستن شش عنصر در تعریف بالا است.

بیایید یک به یک آنها را بررسی کنیم.

یادگیری خودراهبری با ابتکار عمل شخصی، با یا بدون کمک دیگران آغاز می شود.

همه چیز با نیاز یا تمایل شما شروع می شود و ممکن است شامل کمک دیگران باشد یا کاملاً از درون هدایت شود.

یادگیری خودراهبری به این معناست که فرد آنچه را که باید بیاموزد را تشخیص دهد.

شما تصمیم می گیرید که چه چیزی برای یادگیری مهم است حوزه ای که در آن کاملاً مهارت ندارید. از این مرحله، شما یک فعالیت آموزشی را بر اساس آنچه باید یاد بگیرید یا مطالعه کنید انتخاب می کنید.

یادگیری خودراهبر اهداف یادگیری را تدوین می کند.

شما برای رشته تحصیلی که انتخاب می کنید یک نتیجه یادگیری ایجاد می کنید و از یادگیری خود برای رسیدن به آن هدف استفاده می کنید.

یادگیری خودراهبر منابع انسانی و مادی را برای یادگیری مشخص می کند.

این یادگیری ممکن است از عموی شما باشد که می داند چگونه چراغ جلوی ماشین شما را عوض کند. یا از وب سایتی که جزئیات زیادی در مورد نحوه پخت نان خمیر ترش ارائه می دهد. کاوش شما را به جهات مختلف می برد.

یادگیری خودراهبر راهبردهای یادگیری مناسب را انتخاب و اجرا می کند.

هنگامی که یک استراتژی را تقویت کردید، بهترین مناسب را برای آنچه می خواهید یاد بگیرید انتخاب می کنید. شاید یادگیری آنلاین، یک کتاب یا مجموعه ای از جلسات با یک متخصص باشد.

یادگیری خودراهبر نتایج یادگیری را ارزیابی می کند.

بنابراین، چه چیزی یاد گرفتید و چگونه از استراتژی های انتخابی خود یاد گرفتید؟ تأمل انتقادی در مورد اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که آیا این یادگیری را تکرار کنید یا چیزی متفاوت را امتحان کنید. جزئیات در اینجا به صورت ویدئویی توضیح داده شده است. با کمک این ویدئو می توانید نحوه یادگیری سریع یک مهارت را یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا