سایر مطالب

7 مورد از بهترین ترفندهای روانشناسی که شما را در زندگی رها خواهند کرد

1- برای تسلط بر مهارت های جدید از عبارت “Hey Siri، Siri، Siri” استفاده کنید.

این ایده و روش در روانشناسی و ردیت با عنوان ” جان سخت” مطرح شده است، ولی برندگان جایزه نوبل هم این ایده را مورد تایید قرار داده اند. زمانی که در محل کار شما یک کار جدید آموزش داده میشود بیشتر افراد نیز نحوه انجام آن کار را به خوبی یاد می گیرند.

اگر کارمند دیگری را پیدا کنید که آنچه یاد گرفته اید را به شما آموزش دهد، مفهوم را بهتر درک خواهید کرد و اطلاعات را برای مدت بیشتری حفظ خواهید کرد. هر زمان که من یک هم کار جدید را در محل کار آموزش می دهم، از آن ها می خواهم که به یک هم کار دیگر نشان دهند که چگونه کاری را که یاد گرفته اند انجام دهد.”

2-با “اثر بن فرانکلین” مردم را تشویق کنید که شما را دوست داشته باشند.”

این اثر روان شناختی به مشاهدات بنجامین فرانکلین نسبت داده می شود که متوجه شده بود وقتی کاری را برای کسی انجام می دهید، در نهایت او را بیشتر از قبل دوست خواهید داشت.”

چرا؟ مغز شما ناهماهنگی شناختی را دوست ندارد و با دندان و ناخن در برابر شرایطی که باورها و اعمال ما با هم مطابقت ندارند مبارزه می کند. بنابراین هنگامی که شما کار خوبی برای کسی انجام می دهید که احساسات خاصی نسبت به او ندارید، مغز شما تصمیم می گیرد که دریافت کننده کمک شما باید فردی سردتر از چیزی باشد که در ابتدا فکر می کردید.

3-با اتمام آن آهنگ را از ذهن خود خارج کنید.

البته بعضی از آهنگ ها فقط گوش شنوا هستند، اما اغلب اوقات وقتی آهنگی روی یک حلقه در ذهن ما پخش می شود، به دلیل یک پدیده روان شناختی به نام اثر زیگرنیک است که می گوید مغز شما به یادآوری کاره ای ناتمام ادامه می دهد (به همین دلیل است که لیست های تو – دو آنقدر ذهن شما را روشن می کنند حتی اگر آن ها را از دست بدهید). برای خارج کردن آن آهنگ از ذهن خود، فقط به آن گوش دهید تا تمام شود.

4-دست های خود را گرم کنید تا اثر اول بهتری داشته باشید.

اینکه ما مردم را با دست دادن آن ها قضاوت می کنیم، کلیشه ای است، اما به یک دلیل کلیشه ای است. درست است. اطمینان حاصل کنید که با مالیدن دست های خود به یکدیگر قبل از ملاقات با یک فرد مهم، بهترین تاثیر ممکن را به دست می آورید. کف دست شما گرم و خشک خواهد بود، و شما در مسیر تاثیر گذاری درست از دروازه قرار خواهید گرفت.

5- سوالات بیشتر شما را دوست داشتنی تر می کند.

کاریزما یک هدیه مرموز نیست. تنها کاری که برای جذاب تر شدن باید انجام دهید این است که سوالات بیشتری بپرسید. به گفته یک محقق روانشناسی در ردیت، این کار به داوطلبان کار توصیه می کند که ” صحبت کردن در مورد خودشان را فراموش کنند. از مصاحبه کننده خود سوالات زیادی در مورد کاری که برای کار انجام می دهند و واقعا گوش می دهند بپرسید. آن ها با حال و هوای خوبی از مصاحبه خارج می شوند چون باید در مورد خودشان صحبت کنند.”

نکات کلیدی برای داشتن یک زندگی بدون استرس

  • زندگی را یک روند مشخص قرار دهید
  • برای کارهای خود لیست تهیه کنید
  • از استفاده کردن جملات منفی پرهیز کنید
  • خودتان را با کار خسته نکنید
  • این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که قرار نیست همیشه همه چیز خوب پیش برود
  • نشانه اضطراب در کودکان را بدانید. کودکان چون تجربه اضطراب و استرس را ندارند در بیان احساسشان مشکل خواهند داشت. شما به عنوان بزرگتر باید نشانه اضطراب در کودکان را بشناسید تا شناسایی اضطراب و استرس آن ها برای شما راحت باشد.

6-چهارشنبه را بیش از یک روز تعطیل کنید

ولی من هنوز مطمئن نیستم که این پیشنهاد و ایده از طرف یکی دیگر از کابران ردیت مورد تایید قرار گرفته باشد، ولی ایده خوبی به نظر می رسد: شما هر چهارشنبه می توانید منتظر چیز جدیدی باشید. همه افراد منتظر آخر هفته ها هستند، ولی زمانی که روز دوشنبه از خواب بیدار می شوید راه درازی را پیش رو خواهید داشت. اگر برنامه ریزی کوچکی برای انجام دادن داشته باشید، مانند خوردن یک ماست یخ زده یا تنظیم یک قرار ملاقات سینمایی، تا آخر هفته منتظر آن خواهید بود.

7-استفاده از اثر در – این – چهره.

در برخی شرایط بهتر است ابتدا یک درخواست بزرگ غیر واقعی مطرح کنید. طرف مقابل نه می گوید (و احساس بدی در مورد آن دارد). به این ترتیب وقتی درخواست واقعی خود را مطرح می کنید، او مجبور می شود که بله بگوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا